verschil tussen jongens en meisjes?

A

Anoniem

Guest
mijn vriendin heeft een zoon gekregen en wij een dochter.
ik  zie hier  al duidelijke verschillen bijv. puck is erg 'pinnig' op z'n tijd, sam laat alles over zich heen komen en is een stuk rustiger.

merken jullie ook verschillen tussen jongens en meisjes??

groetjes,
debby

Ze zeggen dat meiden "sneller" zijn dan jongens.
Ik heb geen kleine jongens om me heen dus kan niet uit ervaring spreken.
Gr. Sonja

hey mijn zus heeft een zoontje die 5 dagen ouder is dan onze meid,en idd is de onze veel beweeglijker.
met kerst lagen ze samen in de box,en jayda zou dr neefje zowat een blauw oogje meppen,zo aan t gymen..
ik heb wel t idee dat meiden feller en beweeglijker zijn..die v ons laat zich echt wel horen op[ zn tijd en mn neefje die vindt t allemaal wel best..

Heb alleen maar meiden, dus ik zou het niet weten. Ze zeggen hier wel dat jongens meer mama gericht zijn en meiden papa gericht )klopt hier wel met mijn dochters, die zijn heel papa gericht :p)

xxx Nienke

Hoi,

Een vriendin van mij heeft een zoon die een week ouder is als Kyra. Hij is veel drukker als kyra en kan ook al veel meer. Hij raakt ook helemaal gefrustreerd als iets niet lukt terwijl het kyra allemaal niet zo heel veel kan schelen. Die heeft echt zoiets van... Lukt het vandaag niet dan morgen wel....
De verschillen tussen die twee zijn echt geweldig om te zien. Ook onze zwangerschappen waren compleet verschillend. Al eindigde ze alletwee hetzelfde... In een keizersnede...

Groetjes,

Frieda

mijn dochter en enigste neefje schelen 8 dagen.
Hij kon met 7 weken al omdraaien en die van mij ligt nu nog alles op de rug te bekijken.(18 weken)

Het is denk ik vooral toch al karakter hoor.
De kraamverpleegkundige bij ons zie het vooral die kleintjes (Merel was aan de kleine kant) zijn veel feller dan die wat zwaarder zijn.

zusjes ed kunnen toch ook heel verschillend zijn. Dit kan zelfs al tijdens de zwangerschap. De een is veel activer dan de ander.

Hallo,

Ik heb een dochter van drie en nu dus een zoon van bijna een half jaar. Ze zijn zeker verschillend, maar ik denk dat dat voornamelijk aan karakter ligt.

Mijn dochter is een vrolijke spring in het veld. Kletst honderduit en loopt vaak te zingen. Toch was ze in haar ontwikkeling een langzame. Draaide pas met zeven maanden en liep pas met ruim 18 maanden.
Mijn zoon was in mijn buik al héél bewegelijk. En dat is hij nog steeds. Hij ligt nooit stil en is erg sterk. Hij trekt zichzelf aan de babygym bijna op tot zitstand. Hij is ook een stuk vlotter met alles. Hij draaide na 3,5 maand en 'kruipt' nu op zijn manier de hele kamer door.

Mijn zus heeft een dochter van 3 (8 weken ouder dan onze dochter). Zij is zo totaal verschillend dan onze Eva. Zij was heel snel met alles, maar is nu al een klein filosoofje. Ze overdenkt álles en is dus een stuk minder 'open' en spontaan dan mijn dochter.

Ik denk dat het héél erg aan karakter ligt.
Wel denk ik dat meiden uiteindelijk meestal wat feller dan jongens zullen zijn.

Groetjes,
Karin

Feline is een pittig meisje dat heel erg kan laten horen als ze het er niet mee eens is. Een zoontje van een vriendin is 2 maanden ouder, hij laat het ook wel merken, maar iets minder met gegil.
Als ik naar de zwangerschapsgym baby's kijk, zie ik duidelijk dat meiden sneller de fles vasthouden, eerder brabbelen en veel nieuwsgieriger zijn. Jongens lijken sneller te draaien en de bene te strekken met het idee te gaan staan.

groetjes Mariska

Terug
Bovenaan