verschil tussen nutrilon 2 en 3

hoi nou ja   het onderwerp zegt het al,anouk is bijna 10 maanden,dat betekent dus overstappen op nr 3,tis dat ik het op het pak zag staan anders had ik weer nr 2 gehaald.heb trouwens nog een pak,maak ik dat eerst op.wat zou het verschil zijn???

gr petra
 
hoe groter je kindje wordt des te meer andere voeding hij/zij krijgt en de fles wordt dus steeds minder belangrijk.
Er zitten dus minder callorieen in in 3, minder dan in 2 of 1.
Je kindje hoeft niet meer zoveel te groeien dus minder voeding, heb je nou een erg tenger kind kun je wat langer 2 geven.
Ik zou wel gewoon eerst je oude pak opmaken hoor, zo heel veel verschil is er immers niet.
Martine
 
Ik heb ooit eens gelezen dat ze nr 3 zoeter hebben gemaakt, zodat de kinderen lastiger overstappen naar gewone melk en dus aan de opvolgmelk / groeimelk blijven, maar weet niet of het waar is. (Lijkt me sterk).
Echter als je de inhoud met elkaar vergelijkt zit er nauwelijks verschil tussen de hoeveelheden voedingsstoffen / vitamines / mineralen.
Ook weet ik zeker dat pas sinds een aantal maanden (4) de nummer 2 tot 10 maanden wordt voorgeschreven, daarvoor was het tot 12 maanden.

Ik heb 1 pak nummer 3 geprobeerd, maar deze loste zo slecht op in het water dat ik weer terug ben gegaan naar nr. 2. Ik weet niet of dit met alle pakken zo is, of dat ik toevallig een slecht pak had, maar ik ben op nummer 2 gebleven, en ga nu overstappen op de groemelk voor 1-3 jarigen.
 
ik werk in de kinderopvang en zover ik weet is het gewoon geldklopperij
er is geen verschil vroeger bestond het ook niet mutr.3
ik zou het gewoon na vragen bij de huisarts of zo
succes ermee
 
Hoi,

Ik heb het toevallig net eergisteren op het cb gevraagd. En de arts daar zei dat eigenlijk nutrilon 3 niet echt nodig is, vanaf 10 maand kun je je kind ook gewoon halfvolle melk geven. Alleen als je kindje nog niet zo groot is of vaak ziek is, is het   beter om opvolgmelk te geven. Quintijn is nu 9 maanden, 76,4 cm en 9230 gram, dus hij heeft het waarschijnlijk niet echt meer nodig.

Groetjes,
Noa
 
Nou wat dat zoeter maken klopt in ieder geval wel voor de peuter groeimelk vanaf 1 jaar.
Mijn dochter is inderdaad erg klein (15 maanden, 70 cm en 7,7 kilo), dus ik kreeg op het cb wel het advies om groeimelk te blijven geven. Ze eet verder prima.
 
Terug
Bovenaan