verschil

Hoi meiden,

Wat is nou precies het verschil tussen een ziekenhuis bevalling en een policlinische bevalling???
Zit nog steeds te dubben tussen thuis of ziekenhuisbevalling, maar is las laatst dat policlinisch ook bestaat oid. ...
Dan nog iets.. ik heb bij mijn eerste bevalling erg veel bloed verloren, zodat ik flauw viel en niet eens kon lopen, maar dat zal toch niet zeggen dat het een tweede keer gebeurd, lijkt mij. Wil toch wel erg graag thuis bevallen denk ik. maar wil wel graag dat er genoeg zeker- en veiligheid bestaat bij een thuis bevalling.

Thanks...
 
Poliklinische is voor 24 uur, enkel de bavlling zelf. En thuis lijkt me duidelijk. Ik hoop ook thuis te blijven. Alles En dat is heerlijker thuis dan in het ziekenhuis wat rond te sloffen op een gang, vind je niet?
 
Poliklinisch is als je met je eigen VK naar het ziekenhuis gaat om aldaar te bevallen, daarna kom je als alles goed is naar huis. Je moet wel eens bij je verzekering informeren want volgens mij moet je wel een flink bedrag neerleggen voor het gebruik van een verloskamer.

Je kan ook in het ziekenhuis bevallen op medische indicatie, maar dan is er dus iets aan de hand en in zo'n geval wordt het door de verzekering vergoed.

Verder kun je thuis bevallen met je VK.

Dan zijn er op enkele plekken in het land ook nog kraamhotels waar je ook kan bevallen, dat is dan een soort van verplaatste thuisbevalling omdat er wel kraamhulp aanwezig is maar geen artsen.

groetjes, Jane
 
Bedankt voor jullie reactie.
Dus de keuze is policlinisch (in het ziekenhuis) of thuis.
Ik ga volgende week maandag naar zo'n bijeenkomst (ziekenhui of thuisbevallen) in het ziekenhuis. Info en stands met folders, gesprekken met gynacoloog en verloskundige. En met de cursus samenbevallen behandelen we dat ook nog eens. Zal dan wel duidelijk zijn allemaal. Ik hoop dat ik daarna een keuze kan maken.

Groetjes..
 
Dat is heel slim van je om naar die bijeenkomsten te gaan, zo ben je helemaal geinformeerd en ik heb zelf ervaren dat het wat onzekerheid wegneemt. Het zal je allemaal wel duidelijk worden en dan kan je gerust je keuze maken.

veel succes en groetjes, Jane
 
Terug
Bovenaan