verschil

Weten jullie wat het verschil  is tussen een screeningsecho en een gewone echo...ik dacht dat je daar hetzelfde op kon zien.

Ik heb inmiddels 1 echo en 2 screeningsecho's gehad omdat de nierbekken van de kleine verwijd zijn.

groetjes,

Sandra (35+2)
 
Volgens mij is een screeningsecho veel uitgebreider. Bij een gewone echo kijken ze naar de groei, ligging etc van de baby.   En bij een screeningsecho gaan ze 'in het lijfje' van de baby kijken of alles in orde is.

groetjes kirsten
32w
 
Hai,
Screeningsecho's worden gemaakt door echoscopisten die hoger zijn opgeleid, het zijn meestal artsen die speciaal getraind zijn om afwijkingen op te sporen bij ongeboren baby's. (Heel vaak worden deze afwijkingen ook door 'gewone' echoscopisten gezien, maar om te zien hoe erg iets is of wat het precies is heb je meer kennis nodig.) En inderdaad, de gewone echo's zijn voor de groei, de ligging en de het meten van de druk in de navelstreng. Ik hoop dat een verwijd nierbekken niet op iets ernstigs duidt. Ik heb zelf een erfelijke nierafwijking, mijn kindje heeft een kans van 50% om het te hebben, en ik heb ook een screeningsecho gehad in de 20e week vanwege medicijngebruik. De artsen wilden ook de niertjes van de baby blijven screenen maar ik heb gezegd dat niet nodig te vinden, mijn ziekte openbaart zich pas op latere leeftijd en er is toch niets aan te doen. Dat scheelt mij en de baby weer stress en onnodig zorgen maken! Ik hoop dat alles goed komt met jullie kindje. Groetjes, Ier. (34 weken)
 
Terug
Bovenaan