verschillen tussen 1e en 2e zwangerschap

Hallo meiden,

Ik ben nu zwanger van ons 2e kindje. Bij mij verloopt de zwangerschap op zich hetzelfde als de eerste zwangerschap. M'n buik groeit hetzelfde, heb dezelfde lichamelijke klachtjes e.d. (niet noemenswaardig, gewoon standaard wat erbij hoort). Toch merk ik wel opvallende andere verschillen. Ben benieuwd of er meer zijn die dat zo hebben.

Hier de verschillen die mij tot nu toe opgevallen zijn:

Eerste zwangerschap:                                                            Tweede zwangerschap:
- eerste gevoel: het wordt een jongen;                  - eerste gevoel: het wordt een meisje;    
- kan heel weinig eten, met name kom-            - kan het meeste gewoon eten, alleen ge-
   kommer, cherry tomaatjes e.d. absoluut         kookte groenten vind ik echt niet lekker;
  geen friet of andere vettigheid, zelfs een      
   liga is te vet, gekookte groenten vind ik
  niet lekker;
- er komt meer volume in mijn haar en er        - mijn haar blijft hetzelfde, alleen de uitval
  komt slag in;                                                                                        is minder, evenals bij de eerste;
- Heb vooral veel zin in gezond eten, veel        - Heb zin in vanalles, de ene keer fruit, de
  fruit, komkommer, tomaatjes e.d.                            andere keer chocola e.d.

Mijn eerste gevoel klopte bij de eerste zwangerschap.  Ben benieuwd of het nu weer klopt. Tijdens de eerste zwangerschap ben ik vaak geswitched van gedachte of het een jongen of een meisje werd. De laatste maand was ik ervan overtuigd dat het een meisje zou worden. We hebben een geweldige zoon, dus mijn eerste gevoel was juist. Nu heb ik besloten om bij mijn eerste gevoel te blijven. Maar ben zeker niet teleurgesteld als het een jongen is.

Groetjes,
Leeuwtje

Ik dacht bij mijn eerste zwangerschap ook meteen een jongen we hadden de jongensnaam al voor ik zwanger was. En een jongen gekregen.
Nu denken we allebei een meisje en hebben dus nog geen jongensnaam.
Verder had ik bij mijn vorige zwangerschap veel trek in ongezonde dingen en nu meer gezond. Wel ben ik nu 13 weken ziek geweest en bij de vorige niet.
De klachten van mijn bekken zijn nu ook erger.
Nu alleen nog afwachten of ik weer zwangerschapsuiker krijg.

Groetjes Mikkie.

Hoi hoi!

Ook ik merk verschillen met de eerste. Toen meer zin in hartig, nu meer in zoet. Toen een hoge buik (geen lucht!!!), nu een lage (tussen mijn knieën ongeveer! hahaha). Nu ook meer 'last' van hormonen, dwz ik ben wat emotioneler (meer pieken en dalen) en wat bezorgder (wat is manlief laat, er is toch niets gebeurd?). Verder inderdaad vergelijkbaar. Had de eerste keer overigens geen idee wat het was (bleek jongen), nu denk ik alsmaar meisje. Oh ja, ik heb nu ook een slechtere huid. Ben dus heel benieuwd wat het straks blijkt te zijn!
Leuk om jullie verschillen te lezen!
Groetjes,
Tess

Veel verschil met de eerste keer merk ik niet. Ik voel me net zo goed!
Ik heb nu wel meer trek in hartig, de vorige keer was dat zoet. De eerste keer had ik het gesalcht verkeerd, maar nu heb ik het goed (tenminste als de verloskundige het goed heeft gezien ;-)
En ik merk ook dat ik nu veel minder met de zwangerschap bezig ben dan de 1e keer, maar dat lijkt me logisch, je hebt nu veel meer te doen en je hebt het allemaal al een keer meegemaakt. Da's wel een beetje jammer!
Groetjes

Hoi,

Bij mij wel degelijk verschillen.

Bij de eerste: Heeeel erg misselijk en veel bekkenklachten. Erg veel behoefte aan zoet en chocola. Voelde me erg onverzorgd, ook al deed ik mijn best. Ronde buik die je ook aan de achterkant zo'n beetje kon zien. Kreeg pas rond de 22 weken een buikje.Tot de echo was ik ervan overtuigd dat het een jongen zou worden. Het werd een meisje.

Bij de tweede. Misselijk (niet heel erg), veel trek in zoet en chocola. Ik droeg mijn buik meer naar voren en die begon je ook pas rond 20 a 22 weken te zien. Voelde me onverzorgd, ook nu deed ik weer mijn best  en het werd een meisje.

Nu bij de derde. Weinig misselijk, Heel veel honger en veel trek in hartig (met name pizza). Met 8 a 10 weken zaten mijn broeken al niet lekker en kreeg ik snel een buik die ik naar voren draag en kom over mijn lichaam niet zoveel aan. Voel me erg goed en volgens omstanders straal ik. Nu is het een jongen!!!

groetjes Paula

hoi

ben nu 30 weken zwanger van de tweede,
mijn lichamelijke klachten zijn hetzelfde als bij de eerste:pijnlijke bekken/banden,vocht vasthouden.
het verschil van de eerste en de tweede is. dat ik met de eerste bijna niks luste, misselijk was de eerste drie maanden, verslaafd was aan aardbeien, en een aantal maanden gemiddeld 3x per week heftige hoofdpijn.(micraine).
bij de tweede, lust ik bijna alles, alleen vlees niet altijd,, daar kan ik echt van walgen alleen de geur al.. geen bijzondere verslaving heb, geen hoofdpijn, bijna niet misselijk geweest. alleen vanaf het begin al zuurbranden. na elke keer als ik wat gegeten heb. Mijn buikgroei is ook niet anders als met de eerste,
Dus mijn zwangerschappen zijn toch wel verschillend.  en het geslacht is hetzelfde.

ik denk dat het gewoon met je hormoonhuishouden temaken heeft.

Terug
Bovenaan