verschillend buikgevoel ???

Aankomende woensdag ben ik 20 weken zwanger en alweer op de "helft". Wat ik heel opvallend vind ik dat ik zo'n verschillend "buikgevoel" heb. 's Ochtends vergeet ik (o.a. door twee roondlopende jongens) dat ik zwanger ben en stoot ik mijn buik zelfs wel eens. Ik voel me goed ne denk er wellicht daarom niet aan. Maar tegen de avond, na het avondeten heb ik een heel ander gevoel. Een vol gevoel, mijn buik voelt groot en ik voel me dikker dan s ochtends. Zelf vind ik het best gek. Nog meer mensen met deze ervaring of iets anders?

Groeten Annemieke

Ik heb ook het idee dat naar mate de dag vorderd mijn buik groeit, alsof ik overdag steeds meer water vast houd. (Wat er overigens 's nachts in 3 keer ook weer uit moet) Waardoor ik 's avonds dikker ben als 's morgens. Dat merk ik ook aan mijn kleren. Ik draag behalve de broeken nog mn gewone shirts maar wat 's ochtends nog prima zat blijkt halverwege de middag te krimpen.

Herkenbaar. Ik had dat gevoel al bij een week of 10. Als ik 's ochtends mensen tegen kwam, zeiden die "je ziet helemaal nog niets". En 's avonds kreeg ik te horen "zo zo jij groeit snel".

Ik herken wat je zegt. Bij mij komt dat geloof ik door m'n darmen. Daar zit 's avonds naast eten ook meer lucht in, waardoor m'n buik helemaal vol en strak aanvoelt. Zo erg dat ik er soms kramp tussen m'n onderste ribben door krijg. De VK zegt dat dit voor jezelf lastig is, maar voor de baby absoluut geen kwaad kan.

het is heel normaal dat je buik savonds groter is dan sochtends. na de nacht is al het voedsel wat je door de dag heen gegeten hebt verwerkt en getransporteerd. je spijsverteringskanaal is dan weer een stuk leger, over de dag heen vul je het spijsverteringskanaal weer op. daardoor heb je savonds een dikkere buik en een vol gevoel.

ik heb het zelf ook en krijg savonds vaak jeuk aan mijn buik huid omdat mijn vel zo strak staat.

Terug
Bovenaan