verschillende adviezen

hallo allemaal

allereerst wil ik de zwangeren onder ons  hartelijk feliciteren, het lijkt me super om dat gevoel van zwanger zijn weer te mogen voelen. Geniet ervan zou ik zeggen, maar volgens mij is dat overbodig.

Ik heb nog een vraagje, na mijn mk vertelde de gyn mij dat ik drie keer ongi moest worden voor wij weer mogen klussen. Op dit forum lees je vaak dat er na de mk alleen de eerste ongi hoeft worden afgewacht voordat er weer verder geklust word
Mijn huisarts geeft helemaal geen advies. Lekker duidelijk van haar he.
Mijn vraag is dus hoelang moet je wachten en waarom, is de kans van een nieuwe mk veel groter of zo iets?

alvast bedankt voor jullie antwoord
mireille (kreeft 28)

Hoi Kreeft,

Ik weet niet of je gecurrateerd bent, anders zou het misschien een ander verhaal zijn.
Mijn miskraam was lichamelijk niet zo ingrijpend gelukkig (emotioneel is dat natuurlijk een ander verhaal). Mijn gyn was er vooral voorstander van om gewoon erna te doenwat ik normaal ook zou doen en als ik zin had om te gaan klussen moest ik dat vooral doen. Er wordt vaak geadviseerd om een cyclus af te wachten, mocht je weer zwanger worden dat je dan precies weet hoe lang je zwanger bent.

Groeten, C.

Hoi Mireille,

Deze maand ook een miskraam gehad. Hierna nog overleg gehad met de gyn.
Je mag meteen weer zwanger worden. Het   enige nadeel is dat je de precieze datum van je eerste dag van je laatste menstruatie niet weet.
Na een curettage raden ze aan een eerste menstruatie af te wachten.

Liefs Anne

Hallo,

Nou dan ga ik toch nog maar eens bellen met de gyn of ha, ik wil natuurlijk niet wachten als dit niet noodzakelijk is.
Bedankt voor de antwoorden, als ik mazzel heb kan ik vanaf nu weer gewoon klusen.
mireille

Terug
Bovenaan