verschillende groenten

Hoi,
mijn dochter (5mnd)eet bijna met de pot mee tenminste als het maar vers is want de potjes vind ze helemaal nix...Ze eet broccoli, bospeen en heel af en toe bloemkool maar dat vind ze nog niet alles...
Ik las dat ze ook doperwten mogen en spinazi maar moet ik dan verse doperwten halen en maken daar heb ik geen kaas van gegeten, in de supermarkt hebben ze dat volgens mij ook niet..de groenteboer heb ik het nog niet gevraagt en mag de spinazie uit de diepvries of moet ik dat ook vers koken...

kort samengevat kan ik spinazie ala creme uit de vriezer gebruiken en voor de doperwten een potje van hak??

Alvast bedankt
Groetjes Debby
 
Hoi Debby,
ik vraag me af waarom je je groenten eigenlijk vers moet koken. Het is bewezen dat uit de diepvries of zelfs uit potje net zo gezond is dus als je een keer spinazie of doperwtjes (heb je ook uit de vriezer)uit de vriezer wilt eten, waarom niet? Of de spinazie a la creme kan, weet ik eigenlijk niet, want dat is met een melkprodukt en dat mag pas na een jaar. Ik heb overigens mijn zoontje toen na een half jaar ook danoontje gegeven van gewone melk en niet de start-danoontje. Gewoon even aankijken hoe je kindje erop reageert. Maar groenten zijn groenten. Groetjes..
 
je kan inderdaad groente uit de diepvries geven maar niet uit pot dat is ivm het zout dat er in zit.
Maar er zijn zoveel dingen die je kan geven
spinazi, wortelen, bloemkool, broccolie, bieten, pompoen, snijbonen, sperziebonen, bieten en ga zo maar door.


groetjes joyce mama van Mara 7 maanden
 
hoi,
bedankt voor jullie reacties, ik ga gewoon de diepvries erwten geven..bieten dat wist ik eigenlijk ook niet dat ik dat kon geven..sperziebonen en snijbonen zijn hier vaak heel stug ..die had ik geprobeert maar dat was zelfs na het mixen niet fijn genoeg..
fijn dat jullie gereageert hebben..ik kan er weer eventjes tegen ;o))
groejes Debby
 
Terug
Bovenaan