Verschillende nationaliteiten

Hallo Allemaal!

Ik was erg benieuwd of  er nog meer  beebies worden geboren straks met verschillende nationaliteiten!
Zelf woon ik samen met een Italiaan, dus onze dochter van bijna 2 en onze andere dochter zijn half Italiaans.
Zij hebben ook allebei de Nederlandse en Italiaanse nationaliteit, en staan bij mijn vriend in het paspoort ( Alessia nu al, de andere straks dan)
Na de geboorte van Alessia zijn wij naar het Italiaanse consulaat in Amsterdam geweest en Alessia staat ook ingeschreven in het Italiaanse geboorteregister.
Dit houdt in dat zij ook als inwoner van Palermo vermeld staat, maar daar niet woont.
Dit heeft als voordeel dat zij straks heel makkelijk in Italie zou kunnen gaan wonen, zonder alle romslomp.
Ik praat vooral Nederlands tegen haar, en mijn vriend merendeel ook, maar mijn schoonvader praat veel Italiaans tegen haar.
Ik ben erg benieuwd hoe onze andere dochter er straks uitziet!
Mijn vriend is getint en heeft heel donker haar en groene ogen.
Onze dochter heeft donkerblonde krullen en donkerblauwe ogen met een getinte huid.

Wie krijgt er nog meer een kindje met verschillende nationaliteiten?

Liefs Sarah

Hoi Sarah,

Ik kom eigenlijk van het nov. forum en woon in Canada. Wij zijn gewoon nederlands maar omdat we hier nu wonen wordt ons derde kindje, een kindje met dubbele nationaliteit.
We moeten nog precies uitzoeken hoe dat dan gaat bij het aangeven enzo. Maar willen wel van de mogelijkheid gebruik maken. Hij/zij kan dan later altijd zelf nog een keuze maken. Bovendien de kans op een dubbele nationaliteit heeft niet iedereen en wij zien het als een meerwaarde. Ik ben wel heel benieuwd hoe het allemaal zal gaan met paspoorten enzo. Onze andere twee kindjes hebben ieder een eigen paspoort (nederlands) en aangezien we misschien van het voorjaar naar NL willen komen zal de kleine beeb ook zoiets nodig hebben.
Ik zal me snel actief maken om alles uit te zoeken.
Groetjes Dani

Hallo,

ik ben Nederlandse en getrouwd met een Amerikaan. Wij hebben een zoon van 15 maanden en ik ben zwanger van de 2e. Wij voeden ons kindje tweetalig op. Mijn man spreekt alleen Engels tegen hem en ik Nederlands (onderling praten we vooral Engels). Wij hebben nog geen dubbele nationaliteit aangevraagd maar gaan dat wel doen als hij wat ouder is. Ik ben heel nieuwsgierig hoe dat straks gaat als hij beter kan praten, ze schijnen makkelijk 2 talen te kunnen leren!

Groetjes, Ellen

Hoi hoi,

Ik ben nederlandse maar mn vriend (binnenkort mn man hihi) is deens. We wonen ook in Denemarken. Dat met dubbele nationaliteit moet ik eerlijk gezegd nog uitzoeken hoe dat hier gaat. Goed dat je erover begint, want stond niet op mn to-do lijstje.

Knufje  

hai Sarah,
Hier een klein spaans tintje, maar weer wat verder weg. De moeder van mijn man is spaans, mijn man dus half en met gitzwart haar en flink wat temprament is dat wel te merken. Ons zoontje komt elke week bij zijn spaanse oma, en ze praat dan alleen spaans met hem. Hij praat bij haar ook spaans terug en begrijpt alles wat ze zegt. Naar ons toe doet hij dat niet, dat hoort echt bij haar. Zijn tweede naam is Juan,  en... hij smult van garnalen, chorizo en olijfen!
groetjes Soela

Hallo,
hier het Hoge Noorden !!!!
Wij wonen in Noorwegen. Mijn man en ik zijn allebei Nederlands, en wij praten thuis ook Nederlands tegen ons 3 jarige zoontje. Hij is hier geboren en onze 2e zal dus ook in Noorwegen geboren worden.
Onze zoon gaat sinds kort naar de kleuterschool en  begint al een aardig woordje Noors  te praten. Hij heeft wel de Nederlandse nationaliteit, aangezien de Noorse regering ons daarin geen keuze laat. Ieder kind wat in NO het levenslicht ziet, krijgt automatisch de nationaliteit van de moeder.  

Groetjes, Annette    

Terug
Bovenaan