<p>Hallo, met 2 weken zit mijn verlof erop en gaat onze zoon voor het eerst naar de opvang. Echter twijfel ik ineens hierover. Hij gaat 3 dagen in totaal naar de opvang, maar allemaal verschillend. Dag 1 is een kinderdagverblijf maar met 6 kindjes. Dag 2 gaat 'ie naar of mijn schoonmoeder of schoonvader. En dag 3 naar een gastouder, ook met zo'n 6 kindjes. Nu twijfel ik erover of dit niet te veel wisselingen zijn. En ook twijfel ik over het kinderdagverblijf zelf. </p><p>Wij wilden in eerste instantie dat hij 3 dagen naar de opvang van dag 1 zou gaan, echter heeft zij volgend jaar pas plek hiervoor. Ik ken haar van vriendinnen met kids en dat zag er altijd goed uit. Nu waren wij laatst een middagje kijken en hebben we onze kleine man voorgesteld en ik kwam er met helemaal geen goed gevoel van thuis. Ondanks dat het een kleine groep was, zijn de kids heel druk en zij ook. Ik had verwacht dat ze onze kleine wat meer in bescherming zou nemen maar ze liet die kids er vol bovenop gaan. Ik ben helemaal niet moeilijk met hem uit handen geven, maar dit vond ik niet tof. </p><p>Ik twijfel om hem toch 2 dagen naar de gastouder te laten gaan (dus ook op dag 1), zodat het iets stabieler is. Hij is trouwens 11 weken oud als hij voor het eerst gaat. Wat is jullie mening hierover?</p><p>Moet er ook nog wel bij zeggen dat ik het sowieso moeilijk vind dat ik hem dadelijk 3 dagen overdag moet missen, ook al weet ik dat het voor mijzelf wel goed is om weer aan het werk te gaan. Daarnaast zou het trouwens voor het kinderdagverblijf geen issue zijn als wij ons toch terugtrekken. Een van de andere kids heeft net een zusje gekregen en zij willen eigenlijk ook graag haar naar dezelfde opvang brengen wat nu niet kan omdat er geen plek is (en als wij weg gaan dus wel). Niet dat dat bepalend is oid maar wel goed om te weten. </p><p> </p>