verschillende zwangerschappen; ander geslacht?

Halloo,

Ik ben nu bijna 13 weken zwanger van mijn 2e kindje  en het gaat gelukkig hèèl goed!
Deze zwangerschap is wel anders dan mijn 1e. Bij mijn 1e zwangerschap was ik maar een aantal weken erg moe en misselijk en droeg ik mijn zoontje echt van voren. Je zag aan de achterkant niet dat ik zwanger was. Nu ben ik nog steeds erg moe en vooral s'avonds erg misselijk waardoor ik geen hap door mijn keel krijg. En  nu draag ik ook de kleine niet alleen aan de voorkant maar zie je het ook aan de zijkant! Kan dit misschien betekenen dat we nu misschien een meisje krijgen of gebeurt het vaker dat zwangerschappen verschillend zijn maar dat het hetzelfde geslacht is? Ben gewoon erg benieuwd....

Groetjess CVN

hoi,

bij mij gaat dat niet op. Bij mijn zoon 1e 3 mnd 24 uur op bed gelegen door misselijkheid en kotsen. Daarna ging het beter en kon ik gewoon werken 35 uur ipv 40 uur en alles eten. Nu 26 weken zwanger van de 3e (2e helaas misgegaan) en eerste 3 mnd weer op bed gelegen, maar beterder is het niet geworden. Blijf strontberoerd, misselijk, kokhalzen, ontbijten op bed, verdraag qua eten bijna niks. en krijg weer een zoon.
Dus dat zegt allemaal niks. Ken een vriendin heeft ook 2 zonen. 1e totaal nergens last van en 2e eerste 16 weken kotsen.

groetjes davina

Het is officieel een bakerpraatje, maar bij mij klopte het wel. Ik ben 9 maanden (de hele dag) misselijk en beroerd geweest deze zwangerschap (meisje), was de halve dag (en ook nacht) aan het eten. Bij mijn zoontje kon ik juist heel moeilijk eten, had nergens trek in, maar was absoluut niet misselijk of ziek...
(en toch bij beide zwangerschappen 14 kilo aangekomen, bizar he?)

Omdat het zo anders aanvoelde, had ik vanaf het begin het idee dat het een meisje zou zijn ipv een jongen, en dat gevoel klopte dus. Maar ja, 50% kans he, ha ha...

Karin (m v Eveline, 21-02-09)

Bij mij was dat wel zo inderdaad! Van mijn eerste was ik zwanger met weinig klachten, droeg mijn buik naar voren, en meer van dat soort dingen. Dat werd een jongen.

Mijn 2e zwangerschap was heel anders. Ik droeg vooral in de rondte, ik had last van puistjes, was onwijs misselijk, had een beetje een masker in mijn gezicht. En dat was dus een meid!

En mijn derde was vergelijkbaar met de eerste, dat was weer een knul, en ook nu mijn vierde zwangerschap is vergelijkbaar met de eerste en derde en ja, we krijgen er weer een jongen bij.

Natuurlijk zijn het bakerpraatjes en zegt het niks, maar bij mij klopt het dus wel!

Eeste zwangerschap; maaaaaanden overgegeven; bekkeninstabiliteit; etc etc DRAMA
Deze zwagerschap; ik doorloop hem zo goed, dat ik af en toe niet eens doorheb
    dat ik inverwachting ben!! En dat nog steeds na 23 weken!
En wat blijkt; beide hetzelfde geslacht!!

3 kinderen en 3 (of eigenlijk 4) verschillende zwangerschappen, wat volgens die theorie dus 3 verschillende geslachten op zou moeten leveren .

Mijn eerste zw.schap was ik de eerste weken/ maanden alleen kouwelijk, maar geen seconde misselijk geweest (hooguit een keer wat weeeig). Qua eten  had ik ineens een 'voorliefde' voor alles wat maar gezond was.  Ben er echt doorheen gevlogen, wel op het laatst wat last van mijn rug, maar niks wat de pret mocht drukken.
Na 40 weken een gezonde knul.

Tweede zw.schap beroerd geweest tot meerdere keren spugen aan toe. Ondanks die misselijkheid echte (vr)eetbuien. Liefst zoeter dan zoet of vetter dan vet (of alletwee na elkaar ). Kwam dan ook (heel logisch) veel meer aan. Verder voelde ik me op zich ook wel goed hoor, maar het voelde heel anders. Ook een veel drukker/ meer aanwezig kind, maar na exact 40 weken wederom een knul op mijn buik.

Derde zw.schap had ik al heel snel last van mijn bekken, wat ik niet kende van de eerste 2 zw.schappen. Helaas is deze zw.schap misgelopen met 3 maand.

Vierde zw.schap ook weer bekkenklachten en die hebben tot het eind geduurd (en zelfs nu nog en de bevalling is 3,5 maand geleden), wel ook weer heel koud gehad net als bij de oudste. Voelde me anders dan de eerste 2 zw.schappen en toch... afgelopen november lag onze 3e zoon op mijn buik.

Om het nou te gaan testen en door te gaan voor een meisje om te kijken of ik me dan echt echt echt anders voel.... gaat me wat ver .

Mijn zwangerschappen voelen ook heel anders aan. Dit is de tweede en het is wel een verschillend geslacht. De eerste keer een meid en nu is het een jongen.

Ze zeggen dat zwangerschappen sowieso erg kunnen verschillen, ongeacht het geslacht. Ik moet ook eerlijk zeggen dat je je klachten ook snel weer vergeet als je niet meer zwanger bent. Ik vraag me steeds af of ik nou écht deze zwangerschap misselijker was dan de vorige keer. Ik heb het idee van wel, maar mijn man wees me terecht op het feit dat ik  de eerste keer  zelfs  afgevallen was en dus ook niet veel heb gegeten.

Ik had het idee dat ik me in het begin anders voelde, maar ik vind dit dus gewoon heel moeilijk te bepalen.

Groetjes, Marisa

Bij mij gaat dat dus niet op.
Bij mijn eerste zwangerschap heb ik tot 20 weken overgegeven, ben 25 kilo aangekomen en droeg rondom. Ik had ontzettend veel last van puistjes en was op het einde een wandelend kamerolifantje. Ik ben toen bevallen van een zoon.
Bij mijn tweede zwangerschap heb ik tot 13 weken overgegeven, ben maar 5,5 kilo aangekomen en droeg naar voren. Ik dach dus ook dat het daarom een meisje zou worden, maar niets is minder waar, vorige week  zondag 1 maart ben ik bevallen van ons tweede zoontje.

Terug
Bovenaan