verschonen?? Een regelrechte ramp!

Hallo,

Mijn zoon van ruim 14 maanden wordt woest zodra hij verschoont moet worden!
Het is echt een gevecht als hij op de commode ligt en vaak vraag ik zijn vader te helpen om vast te houden omdat ik anders de luier niet verschonen kan.
Met een plasluier is het niet zo'n probleem, maar je kunt je wel voorstellen als het een poepluier betreft!
Mijn zoon heeft ook nog niet echt compacte drolletjes, dus het is echt een probleem aan het worden.
Hoe doen jullie dat? En heeft iemand de gouden tip voor me?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
 
HOi,

Iets geven om te bekijken of mee te spelen heb je vast al geprobeerd. Als het iets nieuws is werkt het misschien even. Dan graait hij in elk geval niet meteen met zijn handjes in de poep. Of afleiden met bewegingen en een liedje ofzo?

Wij hebben onze zoon toen hij hele rode billen had en ook niet graag verschoond werd elke keer bij poep in de douche gezet en dan afgespoeld. Wel omslachtig, maar het hoefde gelukkig maar 2 dagen. Daarna waren de rode billen over. Zo is het bij jou waarschijnlijk niet. Maar je kan het allicht proberen.
Sterkte!
 
Ik heb inderdaad al van alles geprobeerd om hem af te leiden, maar tot nu toe helpt niets! Ik doe nu zelfs geen aankleedkussenhoes meer er om heen omdat ik ze anders 3x per dag kan verwisselen.
Hopelijk is deze fase snel weer voorbij........

Groetjes!
 
Hoi,
Wat vervelend zeg,
Misschien helpt het als je hem staand verschoond op de grond, terwijl jij op je hurken zit. In het begin even lastig om onder de knie te krijgen, maar uiteindelijk gaat het veel sneller.
Op het kdv waar ik werk doen we het ook zo.
succes
 
Hai, wat wij doen is misschien niet kindvriendelijk maar het werkt wel. Onder het aankleed kussen ligt een riem en die doen wij om haar middel zodat ze niet om kan rollen. Na een paar dagen blijft ze nu eindelijk wel liggen want ik begrijp dat het knap lastig is als ze dat niet doen. Ik weet niet of je het wil proberen maar succes!
 
Ik heb geprobeerd om hem staant te verschonen, maar dat lukt me totaal niet!
Wel heb ik het idee dat hij minder druk aan het worden is tijdens het verschonen, de ene keer kan ik hem wel afleiden met een speeltje of een muziekje en heel af en toe ook als ik een liedje voor hem zing.
Stukje bij beejte gaat het beter.
Bedankt voor jullie reacties zover.

Groetjes 1976
 
Wat bekend zeg! Lekker zooitje wordt dat he!! Hij heeft zelf een keertje mijn horloge gekregen ter afleiding want niets anders hielp.. Nou dat liep niet best af.. Al die bruine schakeltjes!! Maar het is inderdaad wel vervelend maar denk niet dat er echt een oplossing is.. Persoonlijk zou ik hem niet met een riem vastleggen.. Denk dat ie nog liever zn ribben breekt  dan dat ie stil blijft liggen.. Geduld, is de enige oplossing vrees ik.. Succes!! En bij plasluiers gebruik ik nu broekjes.. Vind ie super boeiend.

gr marianne
 
Terug
Bovenaan