verschonen voor of na de voeding?

Ik heb al geprobeerd voor het voeden de luier te verschonen en erna, maar weet nog altijd niet wat het handigste is. Senne huilt heel voor de voeding en is dan erg onrustig, omdat ze dan zo'n honger heeft, maar erna slaapt ze vaak en wordt ze weer wakker door het gefriemel. Overdag is dat geen probleem, maar 's nachts komt ze dan moeilijker in slaap.

Wat doen jullie?

Dionne

Hallo

Ik doe het voor de voeding dan schreeuwt ze inderdaad wel omdat ze honger heeft maar kan ik haar na de voeding rustig weer wegleggen en slaapt ze door
Als ik haar na de voeding verschoon dan is ze indedaad wakker en dan protesteerd ze als ik haar weg leg
Dus kan ze beter voor de voeding even huilen

groetjes monique

Hoi. Eerst deed ik het altijd voor elke voeding,maar hij poept tegenwoordig vaak tijdens het voeden dus verschoon ik hem nu na de voeding. Van te voren beviel ook goed omdat dan de fles opkon warmen in de flessenwarmer (borstvoeding mag niet in de magnetron)
Maar ja van te voren en naderhand  is een beetje te veel van het goede
Groetjes Mikkie.

ik doe het tussendoor. ideaal bij ons.

doe ik het vooraf dan gaat hij gillen en huilen van ongeduld.
doe ik het achteraf dan maak ik hem onnodig wakker en bovendien gooit hij dan vaak veel melk eruit...

dus ik verschoon hem tussendoor, dan is hij relaxed, heel  gezellig en wordt ook  wat wakkerder zodat hij daarna weer goed doordrinkt.

groetjes,
Janneke

hoi,
wij verschonen net als janneke tussen de 2 borsten door. Dat heeft de kraamverzorgster ons in begin geadviseerd en werkt prima.
groetjes mira, sinds 02-01 mama van jaap

ik verschoon boas ook na de voeding omdat hij onder t drinken vaak poept.bovendien spuugt hij iets na de voeding en daar ben ik liever bij dan dat hij het in bed doet.dat gebeurt dan ook meestal tijdens het verschonen.kan ik gelijk zn gezichtje weer schoonmaken.
groetjes kari

Ik verschoon voor de voeding. Teun heeft het nu precies door: na een schone kont komt er eten. En als hij een poepluier heeft; en dat is dus soms direct na de voeding...  Maar aangezien dat niet zo heel vaak voor komt laten we het voorlopig maar zo.

Hoi,

Ik verschoon mijn zoon ook tussentijds. Ik voed op verzoek, en dan is hij erg wakker en ongeduldig vóór het voeden. Na één borst is hij vaak moe en slaperig en heeft dan echt een pauze nodig, bovendien werkt tussentijds boeren ook goed voor hem. Na het verschonen is hij dan helemaal klaar voor de tweede borst. Bovendien werkt voeden op zijn plas- en poepspieren, zodat vooraf doorgaans geen zin heeft. Soms verschoon ik hem naderhand, maar dan zit zijn buik zo vol melk dat hij niet veel gefriemel en druk op zijn buik meer kan hebben, want dan geeft hij prompt melk terug.

Volgens mij is het vooral belangrijk uit te proberen wat voor jou en je kindje het beste werkt. Ik geloof niet direct in algemene methodes die voor alle baby's zouden moeten werken. Ieder kind is uniek en mama ook. Lekker uitproberen en je eigen lijn volgen!!!

Succes.
groetjes van Tess

Terug
Bovenaan