Verschonen

Hoi mama's,

even een vraagje; wanneer verschonen jullie de kindjes?? Willem is nu ruim drie weken en tot nu toe gaf ik altijd één borst, dan verschonen en dan weer dezelfde borst, want die is dan nog niet leeg. Willem drinkt heel gulzig in het begin en is dan na 4 minuten super moe. Normaal verschoonde ik hem dan al, dan werd hij ook weer een beetje wakkerder en dronk hij daarna dus weer door tot de borst leeg is (ik geef dus 1 borst per keer/per voeding). Maar goed; hoe doen jullie dat?? Ben heel benieuwd, vooral 's nachts vind ik het best veel werk; uit bed om hem te pakken, in bed om te voeden, uit bed om te verschonen, weer in bed om te voeden, weer uit bed om Willem in z'n bedje terug te leggen..

Iemand tips??

Lieve prulleke,
Het is even zoeken inderdaad hoe je het moet doen, en je moet gewoon kijken hoe jij het fijn vind.
Sommige kindjes poepen meteen na de voeding of tijdens, tja dan kun je wel ervoor verschonen maar dat heeft geen zin.
Mijn advies is, verschoon van te voren. dan is je baby fris als hij gaat drinken en zit er niets in de weg.
Laat hem drinken om hem wakker te maken evt.tussendoor kun je hem even laten boeren of even naast je leggen ipv verschonen. En hij zal dat nu wrcsch ook niet meer nodig hebben en gewoon door drinken. Wat betreft de nacht kun je je het beste aanwennen om hem niet te verschonen. Je haalt hem uit bed laat hem drinken en leg hem meteen terug. Zo wen je Willem alvast eraan dat de nacht is om te gaan slapen en niet om echt wakker te worden. Zo leer je hem stap je voor stapje doorslapen,want dan verschoon je hem ook niet snachts!
Succes en hopelijk ben je snel van de nachtvoeding af.
Verder gewoon 1 borst laten drinken en de voeding erop de andere borst. Je borsten passen zich helemaal aan aan dit ritme, en is wel het makkelijkste zo!
Geniet ervan !!!!
Liefs Bowi (april '07,'09 en '12 mama!)

Overdag verschoon ik na de voeding. Dan is ze weer wat wakker en kan ze 30-45 minuten opblijven. Ze slaapt daarna weer beter en makkelijk in slaap. 's Nachts verschoon ik haar voor het voeden. Dan kan ze gelijk haar bedje weer in.
Ik geef ook 1 borst per keer!
's Nachts verschoont mijn partner vaak en hoef ik 'alleen' te voeden....
Mijn dochter is nu 1 maand en komt 's nachts om de 5 uur. Overdag zit er 3 a 4 uur tussen. Dit om het dag en nachtritme te krijgen.

hey

ik doe altijd 1 borst dan verschonen en dan de anedre borst heb anedrs 1 borst op knappen staan weet ni hoe dat bij jullie is dan heb ik het gevoel dat het een beetje in balans staan of is 1 bosrt per keer beter?? dit is mn eerste kindje dus weet ni wat beter is??

Pfoe wat zijn jullie allemaal al in een ritme! Ik heb nog geen ritme ontdekt bij Saar ;-)

Ik voed overdag 1 borst en dan verschonen en dan de andere borst. In de nacht verschoon ik eerst en leg haar daarna aan. Ik merk wel dat ze in de nacht steeds minder drinkt. Ik maak me daar wat zorgen over, maar nu ik er over na denk... ze gaat dadelijk 's nachts helemaal niet meer drinken natuurlijk!

Wel vinden we het lastig om Saar weer 'in slaap' te krijgen na de nachtvoedingen. Hebben jullie dat ook? Vooral als mijn vriend de (afgekolfde bv) fles geeft (zodat ik even door kan slapen). Ben zo onzeker over alles! Pff. Maar Saar doet het goed dus daar ga ik maar op af...

Gr Suzanne

Nou die onzekerheid heb ik nu met alina ook soms al is het ons 2e kindje ze heeft een heel ander ritme als m,n zoon hadt die kwam s,avonds rond 11u en dan om 4u weer maar alina heeft per n8 een ander rhtme

Ik geef Eline eerst een borst, dan verschoon ik haar en doe dan de andere. Ook snachts. Overdag krijgt ze ook nog fingerfeeding achter de borst aan, omdat ze moest groeien. Ben dat nu ook aan het afbouwen.
Ze heeft elke nacht een ander ritme. Na de laatste avond voeding gaat ze in haar wiegje, en meestal de eesrte snachts, ga ik liggen voor eenboertje en val dan samen met Eline in slaap. We worden dan ongeveer 3 uur later weer wakker. Dan verschoon ik haar en geef haar de andere borst. Meestal slaapt ze daarna ook weer door, soms bij mij en soms in haar wiegje.

Terug
Bovenaan