Verschoon oplossing onderzoek

<p>Hallo, mijn naam is Raf en ik ben bezig met een afstudeeropdracht aan de TU Delft bij de studie Industrieel Ontwerpen. De opdracht is gegeven door het bedrijf Nifty (bekend van de baby shower glove en de handsfree badcape) en ik heb de op de opdracht gekregen om een vernieuwend en handig baby-product te ontwerpen.</p><p>Ik heb besloten mij te focussen op de probleem dat de baby zich beweegt en probeert om te draaien tijdens het verschonen. In deze vragenlijst laat ik 3 concepten zien die dit probleem oplossen en waar ik graag jullie mening over wil weten.</p><p>Alvast heel erg bedankt!</p><p> </p><p>https://forms.gle/r3EGCSTLKprbkSmK7</p><p> </p><p>Mocht je nog vragen hebben, laat het vooral hieronder weten!</p>
 
Ik denk niet dat je met deze drie mogelijkheden een baby of ouder kind rustig kunt verschonen. Wellicht kunnen ze zich daarna niet meer omdraaien maar huilen/gegil en tegenstribbelen houd je niet tegen. Ik denk dat op zo een manier niemand zijn kind verschonen wilt
 
Ik vind de verschoonvleugels nog de meest kindvriendelijke. 
Het zijn inderdaad allemaal oplossingen gericht op het gemak van de ouder. Maar als de baby eenmaal een leeftijd bereikt van rollen en tegenstribbelen, dan ben je voorbij de leeftijd dat je ze tevreden kunt houden terwijl je ze beperkt in hun beweging. Hier zou dit allemaal ook krijsen geweest zijn. En dat zou ik dan mijn kindje niet aan doen. 
Maar nogmaals, ik denk dat als je de verschoonvleugels van jongs afaan gebruikt, dat dat nog wel iets zou kunnen zijn waar ze aan kunnen wennen, al is dat kind afhankelijk. De mijne vond bijvoorbeeld direct inbakeren al niet fijn. 

Misschien kun je in je brainstorm ook de babykant meewegen? De kindvriendelijkheid? Babietjes vinden al dat geklooi aan hun lijfje vaak niet fijn en vervelen zich ook erg tijdens het verschonen. Als je die dingen probeert te verbeteren, dan gaat het vaak al stukken beter. Zoals ik bijvoorbeeld altijd een object geef om te ontdekken. 
 
Een soort mobiel voor aan het Aankleedkussen waar je sleutels ofzo aan kan hangen zou hier echt een uitkomst zijn geweest 
 
Ik denk eigenlijk ook dat als deze methodes strak genoeg zitten om rollen te voorkomen (lijkt me erg onprettig en inderdaad een reden dat je kind al gaat gillen, krijsen en flink tegenstribbelen voor je de 'oplossing' uberhaupt om hebt gekregen) je waarschijnlijk moeite zult hebben om nog een luier onder de kont te krijgen (laat staan een vieze kont als de poep een keer wat omhoog is gekropen schoon te maken). 

Mijn zoontje is het rustigst tijdens het verschonen als hij in een spiegel kan kijken boven het aankleedkussen, een boekje vastheeft of een filmpje kan kijken, ik zou een oplossing dus eerder zoeken in de richting van vermaak boven het hoofd zodat je kind het leuk vind om verschoond te worden, dan in het beperken van de bewegingsvrijheid. Een mobiel zou hij voor z'n eerste verjaardag nog wel leuk hebben gevonden, maar is hij nu denk ik wel op uitgekeken. 
 
Terug
Bovenaan