verschrikkelijke dip

A

Anoniem

Guest
dag meiden

na het slechte nieuws van afgelopen donderdag zitten mijn man en ik in een enorme dip en moeten wij de energie zien te vinden om de komende weken fatsoenlijk door te komen.
zijn gister op bezoek geweest bij mijn schoonzus(die zwanger is) en zwager, ik vond het wel zwaar.
er is veel over de zwangerschap van haar gesproken en over ledikantjes en kleertjes showen enzo. bléééé.
zij wisten ook van onze uitslag van donderdag en er werd gewoon niks over gezegd!!
pas toen ik er rond half 11!!!! zelf over begon werd er over gesproken maar uit zichzelf werd er niks gezegd, ook niet dat ze het erg voor ons vonden ofzo. daar had ik het wel erg moeilijk mee. zij verwachten in april ' gewoon' een kind en wij...... ja dat kan nog wel jaren gaan duren àls het al gaat gebeuren.
ik vind het ook moeilijk om kleine kindertjes te zien want elke keer denk ik dan aan ons, of het ooit ook gaat komen. ik hoop dat ik echt snel uit deze dip kom want ik heb al heel wat tranen gelaten de afgelopen dagen. voor degene die mijn vorige bericht niet gelezen heeft: uit het onderzoek bleek dat er geen zaadcellen bij mijn man gevonden zijn. en geen zaadcellen is geen bevruchting!! er is nog niks uitgesloten, er moeten eerst meer onderzoeken plaats vinden, dus daar is het wachten op.
we hebben, waarschijnlijk geleid door onze emoties, gister wel een autootje voor mij gekocht!!!!!!
we waren het wel al van plan, maar dan eentje van 250,- ofzo. maar nu we toch de komende tijd geen geld hoeven uit te geven aan babymeubeltjes en dergelijke is het een iets duurdere auto geworden, echt een hele leuke cinquecento!!!!
daar ben ik wel blij mee kan ik lekker gaan en staan waar ik wil!!!
heel verhaal alweer geschreven, ben even mijn ei weer een beetje kwijt.
wat fijn dat dit forum bestaat!

liefs sandra                  

Hey meid

Het is heel normaal dat je een dip hebt hoor!!!!!!! Wat een kut reactie ( in jouw geval geen reactie) van hun! een beetje begrip moeten ze wel hebben toch!!!!

sterkte kus cora

heey meid
ja ik wil dat best geloven dat geeft je een rotgevoel ik heb het zelfde wel meegemaakt   dat doet heel zeer maare ik leesde dat je een mooie autotje hebt   gekocht meisie geniet er lekker van en alles gaat goed komen he

xxx liefs annebel

Helaas...ze voelen niet wat wij voelen. Ze hebben het niet meegemaakt en kunnen zich niet verplaatsen in jouw situatie. Erg pijnlijk en verdrietig. Ik heb door de jaren heen geleerd dat het zinloos is om om begrip te hopen. Het is geen onwil van die mensen maar ze snappen je gewoon niet. Daarom is dit forum ook zo fijn.
Ik wens jullie alle sterkte van de wereld en blijf hopen op een goede afloop!

Dikke kus
ing

Ooohhhh Sandra,
Sommige mensen durven er gewoon niet over te beginnen, omdat ze bang zijn dat ze je daarmee pijn doen. Ze denken dat over de gewone dingen praten helpt. Ze staan er niet bij stil dat over hun baby praten nog veel meer pijn doet............Ze bedoelen het waarschijnlijk wel goed, maar als je al niet lekker in je vel zit en je k.t voelt...........Ik begin er gewoon zelf over (als ze het weten dan).
Mijn schoonzusje is denk ik even ver als die van jou en dan zitten wij ook tegen zo'n dikke buik aan te kijken..............
Veel sterkte meis, denk aan jullie!!!!!!!!!!!!!

Hoi Sandra,

Helaas is het inderdaad zo dat NIEMAND begrijpt hoe wij ons voelen. Mensen kunnen het wel erg vinden, maar echt niemand weet hoe moeilijk het is om elke keer maar weer leuk te reageren op babynieuws. En er wordt inderdaad vaak weinig over onze situaties gesproken. Mensen vinden het moeilijk, en zijn bang voor emotionele toestanden. Ik krijg ook vaak te horen "ík dacht dat je er vast niet over wilde praten...". Terwijl jij ook je verhaal kwijt wil (soms, tenminste).

Hier weten we allemaal hoe je je voelt... kop op hoor! Hoe moeilijk het ook is..

veel sterkte, liefs Saartje

Hi Sandra,

Heel begrijpelijk dat je in een enorme dip zit. Is ook zo ´n moment waarin je niks kunt dan afwachten, je hebt er even totaal geen grip meer op. En dan ook nog zo veel begrip.... not!!! Verschrikkelijk dat je dat er nu ook nog bij hebt. Het is denk ik voor ons allen hier heel herkenbaar en een situatie waar we op zijn minst allemaal eens mee geconfronteerd zijn. En wij maar slikken en slikken en onze mond houden.... tja te zot eigenlijk. Gelukkig is het forum er voor iedereen en kunnen we elkaar hier helpen, opbeuren, raadplegen etc. Dus lucht je hart maar hier bij ons, we proberen elkaar door de moeilijkste periodes heen te slepen. En ondertussen:

Laat je de kop niet gek maken, geef niet op.
Heel veel sterkte meis.

Lfs Scorpy

dag meiden

bedankt voor jullie superlieve berichtjes,
het doet me goed
jullie weten teminste in wat voor situatie we zitten
jullie snappen het.
we proberen gedulddig af te wachten, we zullen nog wel onze moeilijke momenten hebben maar dan horen jullie het wel weer.
ik ga nu maar proberen er een beetje afstand van te nemen voor zover het lukt
en voor jullie wens ik ook al het positieve dat er is!!

veel liefs sandra

Terug
Bovenaan