verschrikkelijke hoofdpijn/ migraine??? en nu...

A

Anoniem

Guest
goedemorgen,

ik heb last van verschrikkelijke hoofdpijn, en weet dat ik niks mag slikken daar tegen dat is niet goed. Maar ik word echt gek van dat gebonk in mijn hoofd. Ik moet straks ook nog eens gaan werken (werk in de horeca) en daar kan ik hoofdpijn echt niet bij gebruiken.

weet iemand iets wat minder schadelijk is??

thanks

kuss selma

mag je die wel gewoon gebruiken? ik ben wat dat betreft echt een fiep een hoor! ben best bang dat ik iets slik want niet kan, of iets eet wat niet goed is. Ik weet dat het niet goed is maar normaal gesproken slikte ik ibuprofen en dan ook echt die van 400 mg anders ging mijn hoofpijn niet weg...

kuss selma

Selma,

paracetamol mag wel, ibuprofen moet je echt niet doen hoor.
Ik heb de laatste tijd nogal last van mijn rug, ik neem dan 's avonds 1 of 2 paracetamol in en daarna een beker warme melk. Het eerrste uurtje van de nacht slaap ik dan tenminste.

Of het bij jou helpt weet ik natuurlijk niet, maar probeer het eens uit.

En als je het niet vertrouwt bel dan even met de apotheek/huisarts/verloskundige/gynaecoloog.

Sterkte

Miep

hi Selma,
naar voor je dat je hoofdpijn hebt, zeker als je je 'verplicht' voelt om toch te gaan werken.
bij hoofdpijn e.d.  is paracetamol toegestaan. een nadelige invloed op je baby is tot nu toe niet aangetoond.

als de klacht langer duurt, meteen contact opnemen met je huisarts. misschien heeft hij/zij wel een goed advies: bijvoorbeeld met je voetjes omhoog uitrusten. je bent zwanger, dan doen hormonen allemaal leuke dingen met je. hoofdpijn kan daar ook bij horen. soms is dat een teken dat je gewoon een beetje te druk bent, of je te druk maakt.

sterkte hoor, Miep36

Ik heb hetzelfde...veel last van hoofdpijn. Ben nu 6 weken zwanger van de tweede en bij de eerste had ik dat ook.  Soms dagen achter elkaar.  Gelukkig was dit alleen in het begin van de zwangerschap en ging dat later weg. Ik slik hiervoor paracetamol. Dit mag je gewoon gebruiken tijdens je zwangerschap, maar liever niet meer dan drie x 500mg per dag. Iboprofen mag je niet gebruiken tijdens de zwangerschap, dus die zou ik maar laten staan.

Groet,
Anke

dank je, het is natuurlijk niet zo dat ik iets WIL slikken, maar het kan zo zeuren zo'n hoofdpijn...

ga toch maar even om paracetamol..

kuss selma

Ik zou als ik jou was ook even je bloeddruk op laten nemen, het kan ook zijn dat die opeens omhoog is geschoten en dat je daar koppijn van krijgt.

Beterschap!
Wietske

Terug
Bovenaan