Verschuiven eetritme?

Hoi dames,
al enige tijd lees ik mee op dit forum en heb al veel aan de tips gehad. Misschien kunnen jullie mij helpen met het volgende.
Mijn dochter Jara, nu 7 weken oud, slaapt 6 uur achter elkaar maar... dit doet zij vroeg in de avond. Rond 7-8 uur komt zij voor het laatst en drinkt dan heel lang en heel veel. Hierna valt zij in een diepe slaap om vervolgens rond 1-2 uur weer te komen. Fijn natuurlijk dat zij al langer doorslaapt maar het zou nog fijner zijn (voor mama) als zij dit 's-nachts doet. Ik heb al geprobeerd om haar rond 11 uur nog een keer wakker te maken voor een voeding. Toen dronk zij erg weinig en kwam toch nog op de 'gewone' tijd. Heeft iemand tips/ervaringen over het verschuiven van dit ritme? Moet ik gewoon volhouden met haar wakker maken om 11 uur of werkt dit juist averechts?
Liefs, Astrid

Ik zou haar denk ik om 7 uur minder lang laten drinken en dan heeft ze mogelijk om een uur of 11 meer honger.
Misschien dat dit helpt en soms zijn kinderen ook nog niet echt toe aan doorslapen.

Heel herkenbaar dat ritme!

Helaas werkte het zelf schuiven met ritmes enzo hier totaal niet (averechts zelfs!), dus ik doe het niet meer! Jasmijn krijgt nu haar laatste fles om een uur of acht en komt dan weer om half 5. Vervolgens slaapt ze weer door tot een uur of 7/ half 8. Ik vind dit erg goed te doen! Dit is gekomen rond een week of 8/9.

Nog even ter aanvulling: Jara krijgt borstvoeding. En als ik haar rond 7 uur niet laat drinken blijft ze huilen. Ons record is een half uur laten huilen en daarna valt zij aan alsof ze in geen dagen heeft gegeten.
In de nacht/ochtend komt zij om de 4 uur, in de middag om de 3 uur.

Ik heb het kunnen schuiven door ergens op de dag een halve voeding/1borst te geven en een uurtje later de andere! Zo heb ik de tijd doorgeschoven in een aantal dagen naar de tijd die ik fijn vind....zo doe ik het nog steeds als het eens voorkomt dat Liam eerder/later honger heeft!

succes!!

wij hebben op de harde manier moeten leren dat vaste tijden niet helpen. In het zkh hadden ze vaste tijden maar door evt spoed dingen dat het niet doorging, dus wij al heel snel van hun schema af, want ja sorry 6 uur vind ik persoonlijk niets, ik wilde proberen rond 7 uur te komen. en met toendertijd laatste voeding tussen 00.30 en 01.30 lukte dat gigantisch. maar wakker maken en dan voeding geven dat werkt gemmideld averechts, dat hebben ze nu in zkh ook ervaren, dan drinken ze iets maar niet genoeg en komen ze op de tijden die hun liggen. Wat je zou kunnen doen is overdag op 1 vast tijdstip aandacht vragen en proberen vast te houden en zodoende verschuiven.

wij hebben nu ook ong zelfde probleem, ze drinkt niet genoeg, m
aar ja verpleging haalt haar uit bed zodra ze wakker is, gewoon ook overdag een goed rust moment inplannen, want uiteindelijk wil je ook dat ze middagslaapje doen als beginnende peuter, en als je dat nu al gewoon maakt, dus rond middaguur naar bed dan is het normaal. en nee ik heb hier geen hulp bij gehad, maar was een moeilijk kind dus bedenk graag dingen van te voren, als het een standaard iets is is het gemakkelijker te accepteren
voor een kleintje.

Iig veel succes.
Groetjes Pauline

Je zou kunnen proberen om haar om haar om 21.00/22.00 uur nog wakker te maken voor een voeding. Als ik Olivia om 23.00 uur wakker maak, is het inderdaad ook geen succes, dan heeft ze al te lang in een diepe slaap geslapen en dan lukt dat niet meer. Maar als ik haar voor 22.00 uur wakker maak, dan gaat het wel goed.
Inmiddels krijgt ze nu haar laatste voeding om 21.00 uur en vanochtend redde ze het tot 7.00 uur!
Terwijl ze zelf na de voeding van 19.00 uur al ging slapen voor de nacht. Volgens mij is de sleutel haar niet te lang in die diepe slaap te laten slapen.

Terug
Bovenaan