verschuiving van (borst)voedingen

Mijn zoontje van bijna 8 weken krijgt borstvoeding op verzoek en is sinds ongeveer anderhalve week bezig zijn bioritme te veranderen. Tot 6 weken kwam hij zowel overdag als 's nachts om de drie uur. Nu komt hij overdag om de drie uur en na de voeding van ong. 18.00 uur slaapt hij vaak tot 1.00 soms 2.00 uur door. Daarna komt hij rond 6.00 uur nog een keertje. (Dus eigenlijk nu 1 nachtvoeding)
Op het consultatiebureau werd gezegd dat ik mijn zoontje zelf zijn ritme moet laten bepalen en hem niet wakker moet maken voor een laatste voeding voordat hij de nacht ingaat. Ik had gehoopt dat dit wel zou kunnen zodat we gewoon een hele nacht door kunnen slapen.
Heeft iemand hier ervaring mee? Heeft iemand wel je kindje wakker gemaakt om even een handje te 'helpen' met de nacht doorslapen?
 
Hoi Mirjam!

Onze dochter (nu 6 mnd) sliep vanaf 6 weken door (ook op borstvoeding)Zij sliep toen vanaf een uur of acht/negen en wij maakten haar gewoon wakker om ong. 23 uur voor nog een bv. Daar deed ze het prima op. Jouw cb gaat duidelijk voor de softe aanpak. Je mag de natuur best een handje helpen hoor, helemaal nu hij aangeeft zelf ook langer te kunnen slapen. Het is natuurlijk geen garantie dat ie de nacht nu helemaal door gaat slapen. Je zegt zelf dat ie om 2.00 komt en dan weer om 6.00. Blijkbaar kan hij er maar 1 keer een lange tijd tussen laten (tussen 18 en 2 uur=7 uur). Je hebt dus kans dat als je hem om 18/19 uur geeft en weer om 23 uur, hij daarna die 7 uur gaat slapen. Het klinkt een beetje ingewikkeld, maar je begrijpt vast wat ik bedoel. Kortom: je kind gewoon wakker maken en zich juist aan laten passen aan het meest praktische ritme (en het ritme dat jij je nog een beetje fit voelt). Heel veel succes!!!
 
Wat Marieke al zegt.. Je kan je kindje best om 23.00 nog wakker maken voor een voeding en hopelijk slaapt ie dan ook door tot een uurtje of 6!
Ik heb precies hetzelfde gehad met mijn zoontje, en vanaf het moment dat we hem wakker zijn gaan maken voor de late voeding had ik m'n nachtrust ook weer terug!
Succes!!
 
Ja hoor,gewoon wakker maken rond 23 uur,doen we met de fles ook,dus ik zou niet weten waarom jij dat met bv niet zou kunnen doen,vaak na een paar dagen hebben ze een nieuw ritme al te pakken!
 
Ik heb het bij mijn oudste geprobeerd (de jongste wordt uit zichzelf altijd nog wakker voor een late voeding), maar het maakte niks uit hoor ;-) Ze dronk al slapend wel, maar kwam net zo leuk om een uur of 3 weer. Dus dat hebben we na een paar dagen maar weer afgeschaft ;-)

Succes ermee in elk geval!

Pauline
 
ook wij maken onze dochter wakker voor een voeding om 23.00 uur. zou niet weten waarom dat niet kan. Ze slaapt er lekker de hele nacht op door, en heeft die fles ook echt nodig, want ze drinkt hem altijd gretig leeg. Gewoon proberen hoor, het is jou kind. Kim vindt het geen enkel probleem om wakker gemaakt te worden, ligt vrolijk tegen ons te lachen enzo en slaapt daarna heel snel weer verder. tot hoe laat verschilt nog wel eens. Soms tot 6 uur, soms tot half 8!

succes ermee
gr sandra
 
Hier maakt het niet uit. Toon is nu 10 weken en wil om de 4 uur eten: dus ook 's nachts. Het is wel vermoeiend voor me (hij krijgt borstvoeding) maar hij heeft het kennelijk nodig. Ik ga dus geen kunstgrepen uithalen om hem door te laten slapen. Over 2 weken ga ik 3 dagen per week werken. Als hij dan nog 's nachts voeding nodig heeft dan is dat maar zo. Dan rust ik dan andere 4 dagen van de week wel uit!!!
 
Terug
Bovenaan