Mijn zoontje van bijna 8 weken krijgt borstvoeding op verzoek en is sinds ongeveer anderhalve week bezig zijn bioritme te veranderen. Tot 6 weken kwam hij zowel overdag als 's nachts om de drie uur. Nu komt hij overdag om de drie uur en na de voeding van ong. 18.00 uur slaapt hij vaak tot 1.00 soms 2.00 uur door. Daarna komt hij rond 6.00 uur nog een keertje. (Dus eigenlijk nu 1 nachtvoeding)
Op het consultatiebureau werd gezegd dat ik mijn zoontje zelf zijn ritme moet laten bepalen en hem niet wakker moet maken voor een laatste voeding voordat hij de nacht ingaat. Ik had gehoopt dat dit wel zou kunnen zodat we gewoon een hele nacht door kunnen slapen.
Heeft iemand hier ervaring mee? Heeft iemand wel je kindje wakker gemaakt om even een handje te 'helpen' met de nacht doorslapen?
Op het consultatiebureau werd gezegd dat ik mijn zoontje zelf zijn ritme moet laten bepalen en hem niet wakker moet maken voor een laatste voeding voordat hij de nacht ingaat. Ik had gehoopt dat dit wel zou kunnen zodat we gewoon een hele nacht door kunnen slapen.
Heeft iemand hier ervaring mee? Heeft iemand wel je kindje wakker gemaakt om even een handje te 'helpen' met de nacht doorslapen?