Verse fruithap.

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,
Lieve lijkt een zelfgemaakte fruithap lekkerder te vinden dan een potje, en ik geef haar geen ongelijk..haha
Maar nu maak ik vaak zelf een hapje, maar dat is echt veel te veel. Ze eet maar een paar hapjes op.
Vond het tot voor kort echt heel erg vies, lijkt langzaam aan te komen nu..pfff.
Wat doen jullie met een evt verse fruithap, die over is?
Invriezen lijkt me niets!
Geef het nu de oudste kids, maar sta zo elke dag iets te maken..
Wie weet er een tip?
Groetjes Rina

Ik denk dat je sommige soorten fruit wel een dagje in een afgesloten bakje kunt bewaren in de koelkast.
Met banaan is dat natuurlijk niks
Die potjes van olavit mag je toch ook binnen de 24 uur opmaken???
En verder mama lust toch ook wel een fruithapje. En waarom vind je het zo erg om de rest aan je andere kinderen te geven. Je bent toch aam het maken. Hun krijgen ook gelijk fruit.
Nu maal je het nog heel fijn maar als je jongste kind ouder wordt en je het grover gaat laten denk niet dat de oudste daar moeilijk over gaan doen.
Ze groeien er dan gewoon mee mee.

Je kunt voor 2 dagen fruit maken en dan 1 gedeelte bewaren in de koelkast.
Maar wat is er mis met invriezen, altijd vers fruit op voorraad en je staat niet iedere dag fruit te maken.

Liefs Saskia

ik vries het fruit gewoon in. altijd wat op voorraad ideaal. 's avonds uit de vriezer halen de volgende dag is het ontdooit en ik hoef niet elke dag te schillen. vera krijgt nog maar een paar happen dus 1 stuks fruit is al te veel. volgens mij kan je banaan ook gewoon invriezen hoor. staat in het opperdepop kookboek van de ah.

groetjes

Banaan kun je gewoon invriezen, maar je kunt het ook bewaren in de koelkast.
Alleen het gaat bruin verkleuren als het in aanraking komt met zuurstof in de lucht, veranderd trouwens niks aan de smaak, het ziet er alleen niet zo smakelijk uit.

Liefs Saskia

hoi

hoe komt het dat mijn kind geen vers fruit lust , maar wel die uit zo`n platic potje?

gr natasja

Hoi Kaatje, en de anderen.
Inderdaad is het niet erg om het de andere kids te geven, maar dat neemt niet weg dat ik elke dag iets sta te maken, terwijl dat om de dag of twee dagen fijner zou zijn toch?
De oudste twee zijn 5 en 8, en eten zo wel hun fruit.
Ik zelf eet nauwelijks fruit..oeps..
Maar ik zal het eens proberen te bewaren, alleen werk ik op een kdv en vind soms in de koelkast ook wel eens een hapje van de dag ervoor, maar ziet er vaak bruinig uit.
Lijkt me qua smaak ook niet zo lekker meer..
We proberen het..
Groetjes Rina

hoi hoi

Ik vries veel fruit en groente in. Ik heb het kookboek opperdepop van de ah en daar staan allerlei recepten in en ook hoelang je iets bevroren kunt bewaren.

Ik maak in het weekend fruit en groente klaar hup in kleine bakjes en in de diepvries. Ideaal. Combineer het wel met potjes, is ook wel handig en straks lust ze dat niet meer. haha.

bij de xenos heb je trouwens kleine diepvriesbakjes, van 100 ml en 200ml die zijn qua inhoud het zelfde als de kleine en grote potjes.

succes ermee
groetjes daan en vera (14-6-7)

Terug
Bovenaan