verse fruithapjes voor 5 maandenbaby

Dag iedereen,

Mijn zoon is nu met fruithapjes begonnen, maar ik zou graag vers fruit voor hem willen klaarmaken. Heeft iemand tips voor mij hoe ik dit het beste klaar kan maken?

Alvast bedankt, Sandra
 
Hoi Sandra,

onze dochter is nu 7,5 maand en ook net begonnen met bijvoeding.

zacht fruit zoals banaan, perzik, nectarine en pruim kun je gewoon met de staafmixer pureren, als het dan te vloeibaar is, kun je het altijd nog een beetje indikken met rijstebloem. denk wel even aan de stoppende werking van banaan en de laxerende van Pruim.

harder fruit zoals appels en nog niet helemaal zachte peren kun je eerst even in de magnetron zacht maken. daarna even met de staafmixer. onze dochter vindt ook geraspte appel lekker, maar dat is even afhankelijk of je zoon al toe is aan iets vaster in zijn mond.

succes en vooral veel plezier met de komende kliederperiode!

Saskia

ps. kijk eens op www.keukenkikker.nl, dit is een leuke site voor verse babyvoeding.
 
Hoi Sandra,

Ik heb vandaag voor mijn dochter van 7 maanden 2 appels gekookt en gepureerd met de staafmixer. Vervolgens is ijsblokbakjes gedaan en ingevroren. Die bevroren blokjes doe ik vervolgens weer in Ziploc diepvrieszakjes (met een soort ritssluiting) en zo kan je de blokjes maximaal 2 maanden bewaren.

Banaan vind ik lastig voor te bereiden, dat wordt zwart als je het bewaart. Dus die prak ik gewoon als ik het meteen gebruik.
Verder heb ik nog geen fruit ingevroren, maar ik ga ook eens op die site kijken die Saskia zegt.

groetjes Fleur
 
Hoi,

Ik heb harde fruitsoorten meestal even kort gekookt of even zacht gemaakt in heet water!
Invriezen is idd een goed idee, kun je wat meer in eens maken, in ijsblokzakjes, of wat ik wel deed de bewaarpotjes voor de bv van avent!
Ook op www.kindengezin.be vind je heel veel info over eten, fruit groente, hoe klaarmaken ed!

Gr MJ
 
Hoi, ik maak ook graag alles vers. Wat het ook goed doet is een rijpe mango. Die mix ik met van alles en nog wat. Kiwi, banaan, aardbei, nectarine. Ik vries ook alles in. ook de gerechtjes met banaan erin. Dan wordt het niet bruin of zwart. Ik geef mijn zoontje vanaf 5 maanden al kiwi. Maar wel gecombineerd met ander fruit. Ik heb veel receptjes uit het boek opperdepop van de AH.
Succes he!!
Groet, lianne
 
Terug
Bovenaan