Verse groente en fruit

Hoi,

Mijn dochtertje is 9,5 maand en krijgt nu fruit en groente uit een potje. Wil graag overgaan op verse groente en fruit. Nou is fruit niet zo moeilijk maar hoe weet ik wat voor combinatie ik moet maken met groente, aardappels, vlees e.d.. In zo'n potje stoppen ze de raarste combinaties.

Heeft er iemand eenvoudige recepten?

Groetjes Debbie
 
Hoi Hoi,

Kijk eens op de site van www.keukenkikker.nl
Daar vind je vast wel iets lekkers voor je kindje.

Eet smakelijk!
Groetjes Peggy
(mama van Tristan 24-12-2005)

 
Je kunt ook beginnen met geven wat jullie zelf ook eten. Maar dan in een baby-versie. Als wij bijv. pastasaus maken, maken we ook een pannetje voor ons zoontje. Wat over is vriezen we in, dan kunnen we dat makkelijk pakken als we een keer niet zo veel tijd hebben.
We maken dan een versie zonder zout, bouillon, en zonder de groente die hij niet lust.

Zo doen we het met ander eten ook. De voordelen hiervan zijn dat het redelijk makkelijk is: je kookt gewoon een apart pannetje met dezelfde dingen als voor jezelf. En je kindje leert ook al wennen aan de smaken van het eten dat hij later toch ook voorgeschoteld zal krijgen.

Groetjes,
Helena
 
hoi,

Huub eet al vanaf dat hij 9 maanden is met ons mee. ik gebruik geen zout bij de aardappels en de groenten en op het vlees doe ik wel een beetje zout en peper.
En het gaat geweldig zo. Huub heeft nooit iets uit een potje gegeten ik heb het altijd vers gemaakt.
ik ben niet zo'n fan van potjes, maar ieder moet voor zichzelf kiezen.
Ik kook ook alles wat wij ook eten en lusten en Huub probeert zo elke keer wat nieuws en tot nu toe eet hij alles.

succes ermee.

groetjes brenda.
 
Terug
Bovenaan