verse groente wil ze niet,hellup!

hallo

ik heb echt even tips nodig,want ik word er soms moedelood van.
ik ben bij lianne bij 5 maand begonnen met verse groente,maar dit heeft ze nooit gewild. Op den duur potjes geprobeerd...die gingen er goed in!
toen potjes vanaf 8 maand met stukjes....nou nee hoor,die wil mevrouw dus niet!!! gaat ze kokhalzen. (terwijl ze grote stukken brood en gehaktbal wel zo wegwerkt)
nu probeer ik toch het vers eten weer in te voeren,maar ze wil het echt niet,janken,kokhalzen enz. tja..het vlees,vissticks enz. gaan er wel in,maar groente niet. als ik vervolgens een potje vanaf 6 maand geef eet ze het zo op!

ik zie mijn meisje al met 5 jaar nog potjes vanaf 6 maand eten! haha....

dus tips zijn erg welkom,want ik weet het echt even niet meer,na gister weeeeeer een gevecht met haar hebben gehad!

gr. marjolein(mv lianne,nu 9,5 maand)

Hoi, bekend verhaal. Hier ook een dochter die enkel potjes zonder stukjes blieft (6-maanden dus), maar wel brood, koekjes, blokjes kaas en stukken appel weg peuzelt.
Bij ons bleek het geweldig te werken door haar gewoon mee te laten eten met ons (zien eten doet wonderen), en hoewel ze in het begin hoofdzakelijk aardappel en vlees at eet ze ook wel groenten.
Wij doen het nu als volgt (ze is 13 maanden), ze krijgt om half 6 een half potje (6-maanden dus), en om kwart over 6 eet ze met ons mee, en mag ze zo veel eten als ze wil. Voornamelijk eet ze dan zelf van haar bordje, maar bij lastige dingetjes (roerbakmie en ovenschotel met witlof toevallig afgelopen week) accepteert ze het ook als we haar tussendoor die stukjes op een lepeltje geven.
Succes ermee, en anders gewoon 6 maanden potjes geven, ik heb het wel meer gehoord.
En na 1 jaar mogen ze met de pot meeeten, wat zout en kruiden erbij, en misschien vindt ze het dan lekkerder.

Terug
Bovenaan