verse groenten/fruit

Even een klein vraagje....

Als jullie verse groenten/fruithap maken hoeveel gebruik je dan?
Ik had vanmiddag voor Finn (7 maanden) 1 banaan + 1 bambix koekje fijngemalen en dat ging er bijna helemaal in.
Voor groenten heb ik nu 1 kleine aardappel, 2 kleine peentjes en 7 sperzieboontjes fijngemalen.
Dit gaat hij zo opeten...
Als ik uit een potje doe, dan eet hij van fruit de helft op en met een groentenpotje doen we 3 x.
Hoe is dat bij jullie? En is het veel of weinig?

Hoi,

Isis is nu ruim 7,5 maand. Ze eet dagelijks 2 stuks fruit (pureer ik meestal zelf) 's morgens krijgt ze de helft met een halve Liga er doorheen verkruimeld en na de warme hap krijgt ze de andere helft als toetje. Warme hap eet ze een heel potje van 6 maanden (200gram) Als ik vers kook: 1 aardappel, +/- 75 gr.groente + 25 gr. vlees (rundergehakt, kip, kalkoen) en dat eet ze ook helemaal op. Nu moet ik er wel bij zeggen dat Isis een smulpaapje is en tot nu toe (bijna) alles lust. Waar de behoeftes liggen verschilt, denk ik, per kindje. Maar je kunt het aanbieden en event. ophogen (als dat nodig is) Ik houd ongeveer het voedingsschema van het consultatiebureau aan,
eet smakelijk,
x Esther

Ok, bedankt!
Finn heeft nu net heel zijn groentenhapje opgegeten.
Ik geef altijd netzoveel tot hij geen interesse meer heeft en begint te kokhalzen.
En dan nu lekker de fles met nutrix erin, dat is altijd smullen!
Ik had ook bambix gekocht vanaf 6 maanden, dit zijn meer grovere vezels.
Maar ik wil het in de avondfles doen, hoeveel schepjes doen jullie er dan in?
Ik had 180 cc water + 6 schepjes en dan 2 a 3 schepjes bambix.
Maar op het laatst werd het een beetje dik dan kreeg hij het niet door de speen heen, en om het nou als bordje pap te geven, zitten we om 23.00 uur savonds nog

Verse groenten lust mijn dochtertje (nog??) niet, ze krijgt een heel potje van olvarit (6mnd).
Fruit maak ik (als ik thuis ben) wel zelf, en ik doe eigenlijk altijd gewoon maar wat! Hahaha! Ik kijk wat ik heb, en wat ik denk dat lekker is bij elkaar en ik gooi alles bij elkaar. Meestal zijn dat 3 stukken fruit ofzo, waarvan ze dan 3/4 opeet ongeveer. De rest eet ik op!!! Mmmmm
Van een potje fruit eet ze trouwens wel minder, vers vind ze heeerlijk!

En in de fles gebruik ik nog gewoon rijstebloem. Heb bambix nog nooit geprobeerd, dus daar kan ik je geen antwoord op geven helaas.

Teun is vandaag 7 maanden en hij eet 2 stuks fruit met een liga er doorheen.
Groentenhap kook ik altijd voor 2 dagen: 250gr groenten+50gr vlees/kip/vis+100gr aardappels. Bambix heb ik ook gekocht maar dat weigerd hij,ook de melkpap van bambix lust hij niet. Ik deed bij de bambix er 5 schepjes doorheen en dan met een papspeen.
Succes.

Groetjes Mikkie.

Terug
Bovenaan