verse groenten?vies!!!!!!!!!!!!!!

A

Anoniem

Guest

Hallo allemal
Mick is nu 6 maanden en sinds kort eet hij s'avonds een groentehap alleen vers gekookte groente vindt hij echt heel vies, zo vies dat hij ervan moet kokhalzen potjes vind hij wel erg lekker maar ik heb liever dat hij gewoon verse groente leert  eten want het is een stuk makkelijker als hij gewoon met de pot mee kan eten (wel zonder zout uiteraard)Herkennen jullie dit,en hoe pakken jullie dit aan?
                                                  groetjes natasha  

Oeps, ik zou je graag willen helpen, maar Bram moet juist niets van die potjes hebben. Tijdens de vakantie wilden we makkelijk doen en hadden we alleen maar potjes mee, maar meneer heeft alleen maar heeeeeeel vies zitten kijken en die kaakies bleven op elkaar  Dus ben gauw weer zelf aan de kook gegaan, aangezien we toch na 3 dagen alweer thuiskwamen. Ik kook gewoon de groente en aardappelen zonder zout en doe de groente en een klein stukje aardappel in de blender en dan eet ie het heerlijk op.
Ik hoop voor je dat anderen wel een mooie oplossing voor je hebben ! En misschien kan ik die dan ook nog wel gebruiken voor de groenten die hij niet zo lekker vind ... alhoewel ... die heb ik nog niet gevonden ...
Succes !!
Groetjes, Sas

Hier dus ook net andersom...
Bij potjes zegt ze pppp en komt het mondje niet open.
Bij verse groente en aardappel wel, maar alleen als het heel is ..
zodra het geprakt of geblenderd is gruwelt ze er weer van
Dus eigenlijk krijgt ze nog weinig binnen maar ach, komt vanzelf...

Als ik jouw was zou ik doorzetten, mischien ook in hele stukken geven en dan komt er vanzelf meer binnen! (Vera wordt woensdag 7 maand)

Lastig joh. Ik denk toch dat je het moet blijven proberen, zonder er een strijd van te maken. Dus hoeft ie niet, dan niet, maar wel blijven aanbieden. Kindjes kunnen er lang over doen om te wennen aan een smaak. Dus een paar dagen achter elkaar hetzelfde proberen, niet elke dag wat anders. Maar goed, ik heb geen ervaring, heb dit ook alleen maar uit de boekjes. En dat is altijd lekker makkelijk.

Misschien kan je de groente mengen met wat opvolgmelk en aardappel of rijst.
En anders een klein potje groente mengen met aardappel of rijst, om hem zo aan andere versere smaak te laten wennen.

groente is hier ook niet echt populair. ik blijf het aanbieden, het komt vanzelf een keer goed.

in die potjes gooien ze er veel appels door om het zoet te maken, wat kindjes vaak lekker vinden. Maar te veel suiker is niet gezond.

Misschien is jouw kindje meer geinteresseerd als je het in stukjes aan biedt. In het begin krijgen ze dan niet veel binnen, maar het is wel een leuke manier van spelenderwijs zelf leren eten.

Anders zou je eens kleine beetjes groenteprut door de melk kunnen doen zodat hij / zij langzaam aan de smaak kan wennen. En dan na verloop van tijd de groente/melk verhouden steeds meer aanpassen. Dat doe ik bijvoorbeeld broccoli en dat gaat redelijk op deze manier.

succes.

Ik ga er altijd vanuit dat als ze honger hebben, ze vanzelf wel gaan eten. Ook als het niet zo lekker is. Esther krijgt tussen de middag een fles en een boterham en dan rond 15.00 uur water en een babykoekje. Da's niet echt een stevige maaltijd en we eten meestal pas rond 18.00 uur. Dan ligt ze vaak al een kwartiertje te klagen dat ze trek heeft en dan is ze echt niet kieskeurig meer. En zo wel...dan eet ze de volgende ochtend tenminste weer goed van haar pap... Oh oh, ik kom nou wel over als een spartaanse opvoeder, geloof ik. Maar hier werkt het, Esther eet alles. Behalve fruit (eet ze maar een beetje van), maar daardoor eet ze die boterham nu ook zo goed volgens mij.

Thijs eet ook geen olvarit hoor, alleen de bruine bonen vindt hij wel lekker. De rest gaat er niet in. Na 2 hapjes is het huilen. Maar het smaakt ook idd erg vies. Ik zou het ook niet eten, hihi.
Zelf gekookt gaat wel redelijk goed, maar hij lust ook nog niet alles. Gewoon blijven proberen, en als hij iets niet eet dan geef ik hem als "toetje"  een beetje appelmoes (zelf gemaakt) of danoontje  zodat hij toch iets binnen heeft.
gr Petra  

Terug
Bovenaan