Verse haring

Hallo dames, Weet iemand of je verse haring, rauw dus, mag eten tijdens je zwangerschap? Ik vind het heerlijk en het is natuurlijk gezond. Heb niet gelezen dat het niet mag maar hoor van een vriendin dat het niet goed is.
Wie weet het?
Groetjes

Hoi Donq,

Verse haring mag wel...alleen maar van de visboer...of zo'n kraampje...
niet uit de supermarkt...omdat ze dan verpakt zitten..en dan heb je weer te maken met listeriabacterie...

Dus voor zover ik heb gelezen....mag dat dus...
suc6 Tine

Hai Donq,

Haring is inderdaad erg gezond het beste is vette vis zoals makreel.....maar haring is ook erg gezond!

Het liefs 3 keer ver week vis eten is goed voor hart en bloedvaten.
Er heeft laatst nog een heel stuk in de telegraaf gestaan daar over.
Sinds ik dat gelezen heb eet ik veel meer vis.

Gr maureen

Het grootste risico van een haring is een anasakis worm (getver) en die gaat dood als de haring diepgevroren wordt. Alle ""verse" haring die je in nederland koopt is wel rauw maar is eerst diepgevroren. Ik geloof dat het zelfs heel gezond is af en toe een harinkje op zijn tijd (met dode worm )
groeten ELKe

Hoi!!
Ja zoute haring wordtzelfs aangeraden om te eten. Erg gezond voor jou en je kind!!
Het is nl ook erg goed voor de aanleg van de hersenen van je ongeboren kindje.
Groetjes van Bloem

Verse haring is hartstikke goed voor je. Laatst maakte de visboer voor mij speciaal een harinkje schoon, zodat ie lekker vers was.
In haring zit veel zink zegt mijn verloskundige, en omdat je daaraan meer behoefte hebt tijdens je zwangerschap, krijgen veel zwangeren vanzelf meer zin in haring.
En haring is vette vis, dus voor nog veel meer prima!
En als je er nog een lekkere zure bom bij neemt is dat weer heel goed tegen de blaasontsteking, hoe meer zuur hoe beter

Groetjes
Wasabimammie!

echt waar? volgens de een of andere visboer was het dus niet goed. heb nog 3 weken te gaan, heb dus al veel haring gemist... denkt dat ik morgen maar een visje ga eten. lekker!

He Joekie, ik zie hier ook je stukje over haring.
Als je het voor jezelf het zekerste wil weten moet je eens lekker je verloskundige vragen. Heb ik mijn eerste zwangerschap al gedaan, want toen moest ik bijna dagelijks haring (rare trek hihi). En ze zei toen al dat het hartstikke goed was.
Als jouw visboer zegt dat je het niet moet doen, dan zou ik zijn haring niet op versheid vertrouwen eigenlijk......

Groetjes
Wasabimammie!

Terug
Bovenaan