verse voeding opwarmen in de magnetron

Voor mijn zoontje van 10 maanden kook ik elke dag vers in de babycook. Na de bereiding (rond 14.00)  koel ik snel terug (met kou watre in de gootsteen) dan dek ik het af en zet het in de koelkast. Om 17.00 warm ik het weer op. Maar nu ga ik twijfelen gaan er vitamines verloren ? Is het schadelijk ? Ik doe het op bovenstaande manier omdat dan alles kant en klaar staat tijdens het spitsuur (jullie kennen dat vast) en onze zoon veel dingen nog niet met de pot mee eet. Wat denken jullie ?

Hoi,

Wij zijn zelf geen fan van de magnetron. Je mag moedermelk ook niet in de magnetron opwarmen, omdat er dan ook allerlei voedingsstoffen verloren gaan. Dus ik ben van mening dat dat ook gebeurt met gewoon eten. Daarbij vind ik zelf opgewarmd eten uit de magnetron ook niet zo lekker. Ik  warmde de voeding voor ons zoontje op in de flesverwarmer. Het duurt wat langer, maar het ging perfect. Zelf gemaakt eten deed ik dan in een melkfles.

Groetjes,
Leeuwtje

Tegenwoordig zijn de inzichten weer anders: moedermelk mag wél opgewarmd worden in de magnetron. Je moet het alleen niet te warm maken, want dan pas gaan er voedingsstoffen verloren.

Althans, zo heb ik het me laten vertellen door de wijkverpleegkundige.

Vers eten in de magnetron lijkt me geen probleem, het zal zowiezo beter zijn dan uit een potje, het is immers vers!!

succes.

Lotte is nu 7 maanden en eet op een ander tijdstip dan wij. Het duurt gewoon te lang om haar te voeden tijdens ons eten (druk, druk, inderdaad) en bovendien slaapt ze meestal precies rond dat tijdstip.

Ze mag ook nog niet alles, dus ik doe het zo: als ik heb gekookt en Lotte mag het ook, dan warm ik het de volgende dag voor haar op (in de magnetron). Eten we iets wat zij niet mag, dan maak ik iets met diepvriesgroente of ik warm een potje op.

Groetjes, Marisa

hi

ik warmde ook altijd op in de magnetron en ben dat weer van plan. Trouwens ook BV warm ik in de magnetron op.

ik maakte trouwens altijd een paar bakjes per keer klaar en die vriesde ik in, wel zo makkelijk en dan heb je altijd een gevarieerd aanbod. Heb eigenlijk haast nooit potjes gebruikt.

groetjes,
lia

Hoi,

Ik kook net als jij ook voor mijn zoontje met de babycook.
Vaak zet ik hem aan als ik ook voor ons zelf aan het koken ben, heb er dan verder toch geen omkijken naar tot het klaar is.
Als ik de voeding die ik eerder heb bereid wil opwarmen doe ik dat ook in de babycook.
Je vult hem water tot waterstand 1, zet het potje voeding dat je wil verwarmen zonder deksel in het stoommandje van de babycook en zet hem op de stoomstand.
Na 5 minuten is de voeding warm.

Marjolein

Terug
Bovenaan