Versiering na geboorte, hoelang laten hangen?

Hoi Linda,

Bij de geboortes van onze twee dochters hadden de buren met z'n allen een ooievaar in de tuin gezet. Na ongeveer 10 dagen hebben ze ook alles zelf weer opgeruimd. Nu zijn we verhuisd, dus ik ben erg benieuwd hoe dat in deze buurt gaat. Zo ongeveer een week tot 10 dagen lijkt me normaal.

Liefs Annemarie

een ooievaar staat ongeveer een dag of 12 bij ons , de buren zetten hem op en wij breken hem zelf af en moeten hem bewaren voor de volgende die na ons komt hij is ook van de buurtvereniging , maar kaarten e.d in je huis volgens mij kun je die ruim 6 weken laten hangen omdat je 6 weken kraamvrouw bent heb ik horen zeggen

Hoi,

Hier (noord limburg) is het heel normaal om de geboorteborden in de tuin ongeveer 6 weken te laten staan. Soms staan ze er zelfs 8 weken, maar dat vindt ik persoonlijk wel heel erg lang.
Ik heb de vorige keren volgens mij rond de 5-6 weken de borden uit de tuin gehaald.(en dus ook de versiering voor het raam)
De kaarten heb ik laten hangen totdat ik hetzelf wel genoeg vondt........
Ik denk dat je moet doen wat jezelf prettig vindt.

Hoi,

Bij ons begint de pret soms al wanneer je zwangerschapsverlof in gaat. Ligt een beetje eraan wie er voor de versiering zorgt. De vrienden beginnen 6 weken voor de uitgetelde datum al met versieren. De buurvrouw had toen al een ooievaarsnest in de tuin staan. Leeg wel te verstaan. Maar wel compleet met lichtjes.
In een dorp hier vlak bij hebben ze zelfs een keer een hele ooievaarslandingsbaan gemaakt van papier mache! Dwars door de hele voortuin. (6 weken van te voren!)
Na de geboorte word de boel nog meer opgetuigd. Dan komen er slingers, ballonnen en borden bij. Dat blijft dan ergens tussen een week en een maand staan. De buurt versiert vaak pas na de geboorte. En ze halen het vaak na een week of 2 ook weer weg.

Bij onze eerste is er niet veel gedaan. Wij woonden nog niet zo lang hier, en hadden nog niet echt veel contact in de buurt. Vrienden van ons (uit een andere woonplaats) hebben na de geboorte de tuin versiert. Dat heeft een week gestaan. En dat vond ik lang zat! We hebben inmiddels meer contact met de buurt. Ben benieuwd of ze dit keer wel wat doen.

Groetjes, Kat

Hoi,

Hier in de buurt wordt er niks gedaan aan versiering. Wij hangen zelf gewoon een slinger voor het raam met hoera een jongen of hoera een meisje. Die laten we ongeveer een maand hangen (mensen die bij ons komen rijden nl. altijd ons huis voorbij omdat de nummering in de straat nogal gek is).

Hoelang je iets wilt laten hangen/staan bepaal je uiteindelijk zelf.

Syl
35+3

hi Linda,

hier in de straat wordt de ooievaar met pop gezet en na 10 dagen weer opgehaald door de buurtvereniging.
 en die pop wordt natuurlijk regelmatig gejat, dus hebben we een ooievaar met een hangslot (!) op zijn snavel. is dat wat!

en binnen kan je natuurlijk net zo lang slingers hangen als je wilt.

gjes Miep36

Terug
Bovenaan