verslaafd aan ei!!!kan t kwaad???

Hallo allemaal,

Hier een vraagje van mij.Ik ben al jaren gek van eieren.Ik eet elke dag 2 eitjes op brood .Nu is mij vraag omdat ik niet vaak vlees eet en ei toch een vlees vervanger is,kan ik nu gewoon mijn eitjes blijven eten?Er zit geloof ik ook veel ijzer in een eitje en dat heb je nu toch ook nodig.Mijn cholesterol is al jaren perfect dus dat is geen probleem maar kan het kwaad voor mijn kindje vraag ik me nu steeds af.Ben al geminderd hoor hoewel het erg moeilijk is.Voor de rest eet ik redelijk gezond en eet veel fruit.
Kan dit kwaad of kan ik rustig mijn eitjes blijven eten op de dagen dat ik geen vlees eet???Ik ben blij dat ik de vraag nu gesteld heb want ik schaam me eigelijk een beetje voor mijn "verslaving".Net als de mensen die blijven roken tijdens de zwangerschap.Erg he!!Ik hoop dat een van jullie er antwoordt op weet of misschien zijn er nog meer mensen met de zelfde tic als ik.

Liefs Natasja
 
Nou, je verslaving is een stuk gezonder dan roken meid

Op de dagen dat je geen vlees eet kan je volgens mij gerust een eitje eten. Wel hardgekookt in verband met listeria natuurlijk. Ik eet ook regelmatig een eitje en daarnaast ook nog vlees.

Vraag het anders eens aan je vk. Die weten zo veel over voeding, die kan je vast verder helpen.
 
Hoi Jinny,

Bedankt voor je reactie.Bij jou is de kleine dus ook soms een dagje stil.Gelukkig maar want dan weet ik dat het erbij hoort want juist die dagen vind ik best wel een beetje eng.Maar daar zal ik niet de enige in zijn denk ik maar.Ook ben ik blij dat ik niet de enige ben met mijn ei verslaving hoewel deze bij mij wel erg extreem is geloof ik.Maar inderdaad gezonder dan roken.Maar wat is ook alweer Listeria???Heb er wel eens over gelezen geloof ik maar ben het weer ffies kwijt!Nou nogmaals bedankt en geniet lekker van je schopjes in je buik.Ik kan niet wachten tot ze bij mij ook wat krachtiger worden.


Liefs Natasja
 
Ik vind het ook soms wel eng als de kleine een dagje zo rustig is hoor! Soms dan por ik even in mijn buik en maak de kleine dan wakker
Als ik dan voel dat hij/zij zich omdraait of schopt ben ik weer gerust gesteld.

Listeria is een bacterie die zit in gevogelte en eieren. Je kan er goed ziek van worden en de kleine kan er ernstige afwijkingen van krijgen. Vroeg in de zwangerschap kan het zelfs een miskraam veroorzaken. Wanneer je ei of vlees goed verhit is, is de bacterie dood. Daarom moet je vlees goed doorbakken zijn en je eitjes gaar koken.

groetjes
 
Hoi Jinny,

Bedankt en ik zal er op letten.wel jammer want mijn eitjes zitten vaak net tussen hard en zacht in.Maar wat moet dat moet he .Misschien kom ik wel van mijn verslaving af tijdens mijn zwangerschap hihihi.


Liefs Natas
 
Ja, zo vind ik mijn eitjes ook het allerlekkerst

Ik zie dat ik me trouwens had vergist, ik bedoel natuurlijk salmonella.

Listeria zit in rauwe melk. Maar het effect is hetzelfde.

groetjes
 
Als je toch lekker van je eitejs verslaving wil blijven genieten en je
eitjes lekker zacht wil blijven eten, bij de Albert Heijn kan je
gegarandeerd salmonella vrije eitjes kopen, ze zijn wel duurder. Ik
denk dat er wel ergere dingen zijn dan een paar maanden een eitjes
verslaving, ik denk dat het in ieder geval voor het kindje niet slecht
is, voor jezelf misschien wel, cholesterol enzo, maar goed, je doet het
niet jarenlang toch?

Ik denk dat we met zijn alleen wat meer relaxed moeten zijn over wat we
allemaal wel en niet mogen eten en drinken. Behalve de kwestie rauw
vlees en tuinieren zijn het tenslotte toch de gewone hygiene regels die
je in oog moet houden, en ja, geen alcohol drinken natuurlijk.

 
Terug
Bovenaan