verslaafd aan mijn borst?!

Hallo!
Ik heb een dochtertje van bijna 11 maanden die ik nog volledig borstvoeding geef. Op zich vind ik dat nog steeds prima, maar ik  ben een beetje bang dat ze niet genoeg te drinken binnen krijgt. Ik bied regelmatig een flesje met iets anders aan: fruitsap, babythee, water. Maar ze wil er niets van weten! Bij anderen drinkt ze wel melk uit een flesje, maar hoe kan ik haar leren om ook wat anders te drinken??

Eten is overigens geen probleem, en dan bedoel ik vooral het proeven van nieuwe dingen. Vindt ze fantastisch, ze eet echt alles wat los en vast zit. Dus volgens mij ligt haar 'probleem' bij het flesje, dat hoeft voor haar niet zo. Ik heb al zo'n tuitbeker geprobeerd, maar daar zit ze binnen no-time mee te spelen.

groetjes, Arlena
 
quote: Arlena schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('09-01-2006 22:49:44'));

Hallo!
Ik heb een dochtertje van bijna 11 maanden die ik nog volledig borstvoeding geef. Op zich vind ik dat nog steeds prima, maar ik  ben een beetje bang dat ze niet genoeg te drinken binnen krijgt. Ik bied regelmatig een flesje met iets anders aan: fruitsap, babythee, water. Maar ze wil er niets van weten! Bij anderen drinkt ze wel melk uit een flesje, maar hoe kan ik haar leren om ook wat anders te drinken??

Ik heb al zo'n tuitbeker geprobeerd, maar daar zit ze binnen no-time mee te spelen.




Ik denk dat ze bij jou aan de borst voldoende vocht binnenkrijgt hoor  . Zolang je dochtertje  voldoende plasluiers heeft  (lichtgekleurde urine; donkere, stinkende urine is een teken  dat een kindje te weinig vocht binnenkrijgt), is er niks aan de hand.

Je kunt je dochtertje inderdaad spelenderwijs aan ander drinken wennen; laat haar gewoon met die tuitbeker spelen. Ze doet 'm vast een keer in haar mond en dan ontdekt ze vanzelf dat er ook nog iets te drinken uit komt. Verder zou je haar in bad een gewoon bekertje kunnen aanbieden, met wat drinkwater erin. Dan kan ze er mooi mee oefenen en knoeien, dat maakt niet uit. Of misschien vindt ze een rietjesbeker wel heel leuk en interessant? Dat is, na de gewone beker, één van de betere opties i.v.m. de ontwikkeling van de mondmotoriek.

Succes!

Groetjes van Yvonne Z., mv Claudia
 

Hoi,



Misschien is ze eraan toe om uit een bekertje te drinken.......
Nieuwe uitdaging en 'rijkere' smaakbeleving!!
Is in het begin waarschijnlijk even flink knoeien, maar zal snel genoeg minder worden.
Succes ermee!!

Moniek
 
Terug
Bovenaan