Verslaafd aan tonijnsalade

Hallo allemaal,

Ik vroeg me af na het lezen van alle do's en dont's of je behalve het bliktonijn ook gewoon de (Johma)tonijnsalades mag eten???

En tuurlijk mogen we geen alcohol, maar hoe zit het dan met alcohol vrij bier???

Uiteraard zou ik alles laten om ons wondertje gezond ter wereld te laten komen, maar toch ben ik benieuwd of deze dingen mogen!

Gaat over grote aantalen mercury (Hg) die tonijnvlees van de omgeving verzamellt als de laatste stap in voedingsketen.
Ik ben dol op haring, en waar ik vandaan kom, kan het helemaal niet! Hier zei de verloskundige, dat haring wel gezond voor mij is ;).
Toch met alle blikken neem ik geen risico, weet ik niet of daar wel de listeria/libella bacterien kunnen ontwikkelen. Dezelfde hoort voor gerookte zalm, die word ik aangeraden om niet te eten.

Persoonlijk heb ik wel een klein blikje bavaria 0% alcohol tijdens de koinginnedag gehad. Gaat over C2H5OH zelf, niet de drankjes. Op alle kranten staan er alcoholvrije wijnpaketten voor zwangere vrouwen. Maar toch mis ik een cidertje hier of daar...

Ik ben in mijn 28 week nu en volgens de verloskundige is er alles prima met de baby, mijn bloedonderzoeksresultaten waren ook ok (ook ijzer heel hoog, en ik eet allen wat vis, geen vlees).

Success!

gelukkig mag je wel tonijn uit blik!!! erg lekker aangezien de rest van de verse vis vaak lastig is......wel wordt er aangeraden niet meer dan 2 maal per week tonijn uit blik te eten!

rauwe tonijn mag niet, gerookte vacuum verpakte vis mag niet
alles wat gekookt of gebakken is mag dus wel.

tonijnsalade van de johma is niks rauws aan

enne alcohol-VRIJ bier mag prima.

En met alles is: met mate! dan is het geen probleem

succes

Terug
Bovenaan