Verslaafd aan vruchtensap!!!!!!!!!

A

Anoniem

Guest
Meneer heeft het ontdekt.. en hij vindt het me lekker!

Sinds kort  geven we hem de kant en klaar vruchtensap van Olvarit "Boomgaardfruit" & "Zomerfruit" mmm dit is het helemaal Nu is het zelfs zo erg dat hij snachts wakker wordt... en maar één ding wil, een flesje met fruit!
Hij heeft zijn babythee verstoten... dat is wel voor hele kleine babies mama  en ik ben inmiddels al zo'n grote vent!!!

Nu zit er weinig aan toegevoegd maar natuurlijke suikers van de vruchten bevat het uiteraard wel, kan dit geen kwaad en wat nergens  kan ik vinden is hoeveeel ml van dit soort sapjes je kleine mag hebben op een dag?!

Weten jullie het misschien?

En zijn er nog meer kleintjes die dit maar al te lekker vinden?

Groetjes Wan

hoi,
ik weet niet of het erg is maar heb wel een vraagje hoe geef je dat in de fles of de tuitbeker??

groetjes,
marike

Wat grappig dat hij er zo dol op is.
Ik heb er nog niet eens over nagedacht om Suze iets anders te geven dan haar flesjes, en binnenkort een fruithapje. Dus je geeft Kay ook thee? Wat voor thee en hoe vaak? Doe je dat omdat hij dorst heeft naast zijn flesjes melk?

Ik heb die fruitdrankjes wel zien staan in de winkel. Het lijkt me dat je er niet teveel van moet geven, omdat er ook (natuurlijke) suikers in zitten. Maar hoe vaak, geen idee

groetjes,
Karin

Hier alleen water en thee uit een tuitbeker (net 5 maanden).
Zolang meneer nog niet weet dat er allerlei zoet spul bestaat mist hij het ook niet. Uiteindelijk zal hij er natuurlijk wel inaanraking meekomen. Later op school of spelen bij vriendjes, maar voorlopig vind ik het nog niet nodig..........
Wij drinken zelf trouwens ook meestal water en thee zonder suiker.

Anne

Ik zie trouwens nu pas dat je 's nachts een flesje met fruitsap geeft. Ik weet niet of jouw'n kleine al tandjes heeft, maar dat is natuurlijk een enorme aanslag op zijn tandjes.............even ter info..........

Anne

@Karin, gewoon slappe, lauwe thee..............zonder melk en suiker. Je zou misschien eventueel een beetje moedermelk of kv er door heen kunnen doen.......

Als ik nou eerst even wat beter gelezen had, dan had ik deze 3 reacties in 1 keer kunnen plaatsen..............oeps

Anne

hoi wan
ik weet niet hoe oud je kindje is,maar tot 9 maanden hoeven ze niet echt extra vocht te hebben naast de fles.zo'n 100cc per dag is voldoende.vanaf   maanden krijgen ze nog maar 2 flessen en dan moeten ze 2 a 3 bekertjes drinkvocht per dag ernaast hebben.
om te voorkomen dat je kindje teveel suikers binnen krijgt  zou ik het standaard regeltje aanhouden van niet meer dan 7 eet en drinkmomenten per dag(uitgezonderd borstvoeding).ik heb ook dixap staan,maar meneer hoeft t niet.een beetje kliederen met water is wel lekker.
groetjes karin

Hallo dames,

Onze tandloze Kay (nu 4,5 mnd)  is op het moment gewoon heel heel dorstig, heeft misschien te maken met z'n benauwdheid (net een kleine zeehond zo blaft hij). Na zijn fruithapje en 't warme potje sávonds heeft hij ook vreselijke dorst, kan ik dan beter een half flesje melk geven?

De babythee waar hij zo gek op is, is van Bio friends te koop in de reformzaak. Deze geven we meestal als het kereltje van slag is, last van darmkrampjes etc...

Las net iets over 7 drinkmomenten, hij zit door de dorstige nacht  op 8!!

groetjes Wan

Terug
Bovenaan