verslag vruchtwaterpunctie

Hallo gith,

Ik weet niet hoe ik het gedaan heb maar ik was eigenlijk helemaal niet nerveus. Gelukkig was het wel mijn eigen gyn. en dat was voor mij een hele geruststelling.

ik kwam binnen en toen werden er een aantal vragen gesteld zoals hoelang ben je zwanger, en nog een aantal vragen om de gegevens te controleren aangezien het in een ander ziekenhuis was als waar ik normaal ga.

toen werd er een echo gemaakt en werd ik op mijn gemak gesteld.

Als eerste werd toen mijn buik ontsmet met alcohol en daarna kreeg ik een soort olie op mijn buik. Ik had helaas de pech dat de gyn. voor het eerst met het nieuwe apparaat werkte en hij dus meerdere malen (3 keer)) moest prikken. Normaal is het gewoon een keer.

het prikken opzich deed nog minder pijn dan bloedprikken soms kan doen, maar ik moet wel zeggen dat op het moment dat de gyn. zei te gaan prikken ik heel langzaam uit ademde en daar dus meer mee bezig was dan met de prik.
Ik zou zeker proberen om dit ook te doen.
na de punctie werd er weer een echo gemaakt en toen bewoog het kindje even zo van alles is prima. Het opstaan na de prik vond ik een eng idee.
De gyn. vertelde dat ik een menstruatie achtig gevoel kon krijgen dit zou dan normaal zijn. maar dat heb ik niet gehad wel leek het alsof ik spierpijn had erna maar sit was naar 2 dagen over.

heel veel succes ik zal aan je denken.

probeer echt aan je ademhaling te denken dit lijd af en je voelt de pijn minder.

groetjes nancy

 
Hai Nancy

Wat fijn dat je nog aan het verslag gedacht hebt.Dat waardeer ik
enorm!Ik heb zo aan je gedacht afgelopen woensdag! Wat goed dat alles
meegevallen is! Dat jij zelfs na 3 x prikken zo rustig bent gebleven!
Het engste lijkt mij dat ze zo diep gaan met die naald en dat je die
prik in de baarmoeder ook voelt....Ik ben echt een angsthaas.Ik zal
zeker aan die ademhaling denken.Een goede tip.Ik moet woensadag de
15de.Ik zal je zeker laten weten hoe het verlopen is.Nogmaals
bedankt.Groetjes Gith

 
Terug
Bovenaan