verslavend??

Misschien een rare titel voor mijn onderwerp maar ik vraag me af of ik de enige ben die mijn zoontje zo verslaven vind?

Daarmee bedoel ik eigenlijk het volgende:

Vroeger (ja vroeger) was ik nooit echt heel veel met kinderen bezig en ook niet vanaf jongs af aan overtuigd dat ik later zeker "moeder ging worden" zoals sommige vrouwen dat wel hebben. Ik zag mezelf dan ook niet als de geboren moeder.

Tijdens mijn zwangerschap wist ik dat het jongen zou worden en riep ik het hardst: we gaan door tot er een meisje is. Niet dat ik niet van mijn mannetje hou, zielsveel, maar ik zou ook graag een meisje willen......
Toen ik de pijnklachten kreeg en met een zwangerschapsvergiftiging in het ziekenhuis terecht kwam dacht ik: nou voorlopig moeten we nog maar zien of er ooit nog maar een poging tot een broertje of zusje komt laat staan.....

Maar vanaf het moment dat Noah geboren is, speelt er door mijn hoofd: Ik kan eigenlijk niet wachten tot er nog eentje komt.
Dat klinkt best wel stom eigenlijk, zeker als ik het zo terug lees. En ik bedoel ook niet dat ik direct weer zwanger zou willen raken. Nee dank je geloof mij daar beneden is er echt nog niet aan toe om poging twee te ondernemen maar het is meer een gevoel dat ik niet kan wachten tot het gezinnetje compleet is...... Alsof ik weet dat er nog meer kindjes "bij horen"  .

Ik weet ook wel dat ik geen klagen heb gehad. Op mijn zwangerschapsvergiftiging en mijn ziekenhuis avontuur na, heb ik een super zwangerschap en met name ook een super bevalling gehad..............

maar toch: ben ik de enige die zo denkt??? Wat denken jullie?

Ik denk niet dat je de enige bent die dat denkt, dat weet ik wel zeker.
Persoonlijk...
Ik heb een wolk van een dochter, ze doet het fantastisch. Ik heb alleen een hele zware bevalling achter de rug en die belemmert zulke gedachte. De drempel voor een tweede is nu zo'n 100x verhoogd. Puur en alleen door die bevalling.
Dus ik zou je niet echt kunnen helpen met dit geval! :)

Hoi,

Ik wilde altijd 2 kinderen, maar op dit moment heb ik nog niet toe aan een 2e kindje. Niet zozeer vanwege de bevalling, maar ik moet er gewoon best aan wennen aan mijn leven met een kindje. (klinkt misschien stom?) Ik zou absoluut niet meer zonder mijn mannetje kunnen en wie weet denk ik er over een tijd weer anders over, maar voorlopig blijft het even bij 1 :)

groetjes
Jadeje

Hoi hoi,

Grappig, dit topic. Mijn man vroeg gister al; wanneer gaan we voor de tweede??
Pff, ik moet er echt voorlopig nog niet aan denken! Ik vind het wel héél leuk dat mijn man er zo van geniet dat hij er nog eentje wil, maar ik sluit me voorlopig even aan bij Jadeje; niet zozeer door een traumatische bevalling (alhoewel ik dat echt behoorlijk zwaar en ellendig vond hoor) maar vooral omdat ik nog zo moet wennen aan het leven met zo'n kleintje! Een leven waarin het ineens al een 'traktatie' is om even 10 minuten ongestoord onder de douche te kunnen staan, omdat alles ineens alleen nog maar lijkt te draaien om  flesjes, (poep)luiers en huilbuien!

Groetjes, 10e

Dat wennen komt me wel bekend voor hoor!

Maar misschien dat het mij allemaal heel makkelijk wordt gemaakt. Ik heb een mannetje dat heerlijk slaapt, heerlijk drinkt, heerlijk kan genieten van alles wat er om hem heen gebeurd en eigenlijk maar vrij zelden huilt.

Misschien dat dat het voor mij dan wel makkelijker maakt om er zo over te denken......

En wat misschien voor mij heel erg heeft geholpen is het feit dat ik en Noah in het ziekenhuis hebben gelegen.
Klinkt stom maar is best logisch:
Ik werd nog door de zusters verzorgd (en dat zijn echt schatten) en Noah lag beneden op de kinderafdeling. In eerste instantie vond ik het vreselijk (nog wel een beetje) maar zag er ook al snel de voordelen van in. Omdat Noah op de kinderafdeling lag werd er 's nachts goed voor hem gezorgd en dat betekende dat ik de eerste twee weken heerlijke nachten heb kunnen maken. Hierdoor ben ik lekker snel weer bij gekomen van de bevalling en kon ik ook snel weer op en om (nou moet dat natuurlijk ook wel als je kleine in het ziekenhuis ligt, je wilt er toch graag zo vaak mogelijk naar toe). Het tweede voordeel is dat je kraambezoek ook heel erg wordt verspreid. Niet in de eerste loodzware weken maar voornamelijk daarna. We zitten nu nog steeds in het kraambezoek en dat is toch wel lekker. Betekend wel dat je een eeuwigheid met muisjes en beschuit zit op gescheept hahahahahaahha. Dus al met al wel wat redenen waardoor het voor mij misschien wat makkelijker went?? ik weet het niet

Terug
Bovenaan