verslikken bij borstvoeding

Halla allemaal,

Ik ben aan het afbouwen met borstvoeding, maar na een voeding met de borst overslaan, heb ik veel last van stuwing. Zodra ik da mijn baby aanleg, zitten ze bomvol met melk. Als hij begint te drinken gaat het zo hard dat hij zich al snel verslikt, en het even heel benauwd krijgt. Dit is best eng. Afkolven voor iedere voeding zie ik ook niet zitten ( om de druk eraf te halen)
Hij heeft namelijk nog 8 voedingen.
Wie herkent dit of heeft tips?

Groetjes
 
Ik ken het heel vervelend teneerste omdat je baby zich dan steeds verslikt. Maar voor jezelf is het ook geen pretje.

Ik weet niet hoelang je er nu last van hebt?
En hoe oud je baby is.
Wat helpt is je baby op je buik te leggen dan moet hij tegen de zwaarte kracht in drinken zeg maar.

Of voordat je gaat voeden ff de druk er af maseren boven de wasbak ofzo. Dan is de ergste druk weg en kan hij wat rustiger drinken.

BIj mij duurde de stuwing een dag of 3 a 4 en was toen over.

Sterkte
groetjes joyce mama van Mara
 
Hi,

Ik ging meestal even onder de douche om wat melk eruit te masseren. Dit hielp erg goed bij mij veel minder last van stuwing en mijn zoontje kon nog wel dinken bij de volgende voeding die hij daan weer van de borts kreeg.

Succes
 
Je kunt ook, zodra je merkt dat je melk gaat toeschieten, je zoontje heel even van de borst halen en een doek/compres voor je borst houden (of gewoon opvangen in een bekertje). Zodra je merkt dat de ergste kracht weg is, leg je hem weer aan. Een beetje afkolven is helemaal niet veel werk hoor, helemaal niet met een electrische, binnen 2,3 minuutjes ben je klaar! Succes ermee! Gr. Marieke
 
Als je gaat kolven moet je er wel rekening mee houden dat de bv niet afneemt dus bouw je niet echt af. Omdat je kolft denkt je lichaam dat de baby die voeding dus echt nodig heeft en gaat niet minder maken.

Groetjes joyce mama van Mara
 
Heel vervelend die stuwing maar het is niet anders. Je lichaam moet wennen aan het vraag en aanbodsysteem. Hoe minder er wordt gevraagd hoe minder melk je gaat geven. Mijn zoontje verslikte zich ook in het begin. Ik heb heel veel toeschietreflexen en het heeft dan geen zin om van te voren af te kolven want ik schiet de hele tijd toe! Het lijkt vervelend dat je kindje zich verslikt maar gek genoeg wennen ze aan de manier waarop jou borst de voeding geeft. Mijn zoontje is er nu aangewend en kan nu goed drinken ook al schiet ik behoorlijk toe. Dus kwestie van wennen.
 
Terug
Bovenaan