verslikken en spugen

Hallo meiden,

Fleurtje is bijna 5 weken oud en ze verslikt zich regelmatig. En ze geeft ook veel beetjes voeding terug. Het maakt niet uit hoe we het haar haar voeding geven via de borst of via de fles er komt altijd wat mee.

Ons 1e kindje had hier geen last van maar Fleur haalt de schade flink in. Enig idee wat we eraan kunnen doen.

Hoe gaat het verder met jullie zelf?

Hier gaat alles wel zijn gangetje, maar het is wel even wennen en schakelen. Ik zit er dus ook niet op te wachten om over 7 weken weer te gaan werken. Hoe krijg ik dan al die was weg??? Maar goed, ook dat zal wel goed komen. Vooral geen hoge eisen stellen.

Groetjes,
Natas

Hoi Natas,

Komt er veel voeding in een keer uit je borst? En hoe groot is het gaatje in de speen van je fles? Te groot gat en te veel melk in een keer kunnen het probleem zijn.
Mijn dochter heeft ook veel gespuugd en dat is ze blijven doen totdat de voeding vaster werd. Als je weet hoeveel kleertjes er doorheen gegaan zijn door de fruit en groente vlekken..........Soms is er volgens mij gewoon niks aan te doen. Ik heb van alles geprobeerd maar niks gevonden.
Ik heb Nutriton door de fles gedaan, ik vond het .....spul maar veel mensen hebben er baat bij.
Rechter op houden tijdens het voeden wil ook wel helpen en boeren tijdens de voeding kan ook helpen.
Sterkte en succes met het zoeken naar een oplossing!

Groetjes Linda

Ik heb wel eens gehoord (weet het niet zeker) dat ze bij de apotheek speentjes te koop hebben zonder gaatje erin. Dan kun je zelf een gaatje op de gewenste grootte maken.

ja, herkenbaar. Jaap verslikt zich ook regelmatig (maar nu ik kolf zie ik hoeveel er ineens uit borst komt en vindt t niet gek dat hij t soms niet kan verwerken). En ook geeft hij met enige regelmaat mondje terug. Dit heeft hij vanaf het begin gedaan. De kraamzorg zei dat dat onschuldig is, helemaal geen kwaad kan! Ik heb het idee dat jaap als hij eigenlijk genoeg heeft maar dan graag nog wil sabbelen en hierbij teveel voeding binnen krijgt... Wat zeker helpt is tussentijds laten boeren!!
Succes, groetjes mira sinds 02-01 trotse mama van mira

Als je half liggend bv geeft met de baby op je buik dan komt er niet zoveel melk tegelijk uit, hierdoor verslikt je baby zich niet en komt er ook minder lucht binnen.

Gr elmira.

Terug
Bovenaan