verslikken in speen van fles, help!

hallo,

Mijn zoontje krijgt borstvoeding en dus ook vaker uit de fles. Als ik binnenkort ga werken helemaal wat vaker. Nu gebruikte ik tot vandaag de 1-2-3 speen op "stand 1". Mijn zoontje werkte echter de fles in "now-time" leeg en had daarna ontzettend last van boeren etc. Nu hebben ze (cb) me geadviseerd om het te proberen met een dental speen. Nu heb ik dus vanochtend de dental speen, maat S van difrax op m'n fles (ook difrax) gedraaid en het geprobeerd. Nou, het ging werkelijk rampzalig. Hij verslikte zich erin, de melk kwam er aan alle kanten weer uit, ontzettend veel lucht binnen en daardoor weer veel boeren en last van lucht daarna. Hij wilde de fles echt niet meer leeg drinken en is minstens half vol gebleven. Het lukte hem ook echt niet om het "goed te doen" dus heb ik maar weer m'n ouwe 1-2-3 speen gebruikt.

Maar nu? Wie heeft hier ervaring mee? Wat doe ik fout? Help....

Groetjes Marieke

hoi mijn dochter heeft het hetzelfde probleem(gehad)ze is ook heel gulzig en had de fles ook in no time leeg daarna veel boeren en zij spuugde er ook bij.Ik heb ook alle spenen geprobeerd niks hielp.Wij hebben daarom een beetje johannes broodpitmeel door haar fles gedaan.De voeding wordt dan wat dikker en haar drinken was een verademing.Ze was gelijk een stuk rustiger.Maar nou heb ik ook gehoord dat die nieuwe flessen b-free heel goed moeten zijn wil ik zelf ook nog ff achteraan.Ik hoop voor je dat het wat beter wordt.

hallo arrak,

Dank je wel voor je reactie. Ik ga het inderdaad wel overwegen om dat misschien erbij te doen in de fles, eerst nog even wat andere spenen proberen.

groetjes marieke

Hallo,
Misschien zou je eens een brede fles en speen kunnen proberen,die zijn wat meer gevormd naar de borst en de allerkleinste speen (nr.1) werkt hier wél goed.
Van de difrax-flessen hebben ze ook hele kleine speentjes met maar één gat maar die gaten zijn zo goot!Misschien van een ander merk de kleinste speen proberen op je eigen fles? (overigens zijn 1-2-3 spenen altijd wet grotere gaten,ze zijn eigenlijk voor oudere kindjes bedoelt die ook soms pap krijgen)
Succes ermee!
groetjes Nanda

Hoi,
Mijn ervaring is dat bij borstvoeding de 1-2-3 speen inderdaad een te grote opening heeft. Voor pap is het een heel ander verhaal natuurlijk, daarvoor vond ik hem  wel heel handig.

Voor ons zoontje gebruikte ik toendertijd een brede fles van Difrax. In het begin kreeg hij afgekolfde bv met een S-speen. Toen hij iets ouder werd ben ik overgestapt op een M speen omdat hij meer dronk en er daardoor langer over deed. Meestal duurt het ongeveer  15 minuten voordat hij de fles leeg had, vergelijkbaar met live-voeden.

Als de voeding te snel komt, is het logisch om een kleinere speen te proberen. Zeker als je het idee hebt dat de vorm van de speen goed bevalt. Persoonlijk zal ik dan niet overstappen op een andere vorm (bijv. dental-) speen.

Heel veel succes!

Groetjes Marieke

Hoi,

Ons zoontje heeft ook altijd heel sterke zuigkracht gehad. BV is helaas mislukt. Bij ons zoontje werkte de b-free fles heel goed. Door het speciale systeem krijgen ze minder lucht binnen. De fles was nog steeds snel leeg, maar hij had er veel minder last van. Ik gaf ook zo lang mogelijk de kleinste speen en toen dat echt niet meer ging ben ik pas op de volgende overgestapt.

Groetjes,
mv Tijs

Terug
Bovenaan