verslikken met bv...???

Hoi hoi

Marly (3,5weken) verslikt zich steeds vaker tijdens het drinken aan de borst. In allerlei posities. Zo zielig.... ze probeert dan te hoesten, maar krijgt geen lucht.... na een paar seconden is het dan wel weer goed, soms drinkt ze dan nog door, soms is ze dan zo kapot dat ze daarna slaapt en dus haar voeding niet afmaakt. Zoals nu, ze slaapt nu op mijn arm....
Herkent iemand dit?
Groetjes!

Hoi,
Mijn zoontje had dit ook af en toe. Bleek dat ik een hele sterke toeschietreflex had en het spoot er echt uit. Dit kon hij niet bijbenen en verslikte zich soms. Misschien helpt het om eerst even de druk af te kolven (met de hand kan dat ook prima) en daarna pas aan te leggen.
Misschien kan je ook nog aanvullende info vinden op www.borstvoedingsforum.nl

groetjes!

Bedankt voor je reactie!
Dat kan wel kloppen ja, dat ik ook een sterke toeschietreflex heb. Ze heeft namelijk ook vaak groenige ontlasting en ik heb ergens gelezen dat dit ook met een sterke toeschietreflex te maken heeft. Ze zou dan veel voormelk ipv achtermelk binnenkrijgen. Ze heeft ook vaak de melk in de mondhoekjes staan tijdens het drinken, zoveel komt eruit!
Heeft jouw zoontje dit dan ook? (die groenige ontlasting)  

Hm, dat is inderdaad lastig.
Men zegt (en dat was bij mij ook zo) dat je kolven moet leren, net als het geven van bv.
Maar misschien kan je eerst je dochter aanleggen om de toeschietreflex op te wekken, daarna afkoppelen om de grote stroom met een spuugdoekje op te vangen en daarna weer aan te leggen. Het is even een gedoe, maar misschien helpt 't wel...
Succes!

Hoi,

Ik heb ook een sterke toeschietreflex. Maarten laat vanzelf los als hij zich dreigt te verslikken. Ik van dan de ergste straal op met een spuugdoekje. Als het dan weer rustig is leg ik hem weer aan. Werkt bij mij prima. dat van die groene ontlasting herken ik niet. Maar vraag het even op het borstvoedingsforum.

groetjes Pauline

Terug
Bovenaan