verslikken tijdens de fles

Mijn dochter  is 4 maanden oud. Als ze haar laatste fles krijgt om 20.00 uur, dan drinkt ze zo ontzettend gulzig. Ze verslikt zich steeds en begint soms te kokhalzen. Ik krijg het er dan zelf benauwd van. Is hier iets aan te doen? Overdag drinkt ze wel rustig.
 
Hoi,
Ik weet niet welke maat speen je gebruikt, small of medium, anders zou je voor de laatste fles kunnen kiezen voor  de speen met het kleinste gaatje.
Je zou ook Johannesbroodpitmeel (bijvoorbeeld Nutriton van Nutricia) kunnen gebruiken. Dit is een verdikkingsmiddel die  vaak wordt  toegepast bij babies die spugen na het drinken van de de fles. Je zou ook een beetje Nutrix (pap vanaf 4 maanden) door de melk kunnen mengen om je dochter iets langzamer te laten drinken. Het is denk ik even zoeken naar de juiste dosering en misschien moet je hiervoor een andere speen gebruiken.
Veel succes!

Groetjes Marieke
mv Stan, 04-09-2004
 
Hallo Marieke,

Ik gebruik een 3 standenspeen en zet hem dan op stand 1, het kleinste gaatje. En ik doe altijd 3 schepjes Nutrix door de laatste voeding. Ik moet haar voor de laatste voeding wel wakker maken, ze meld zich anders niet. Denk je dat het daar mee te maken kan hebben of is dit een rare vraag?

Groetjes Ilona L.
 
Ik zou de voeding geloof ik ook gewoon verdikken met nutrix. Dat is volgens mij ook de bedoeling op de langere termijn. Ik bedoel dat ze dan 's avonds een papfles krijgen. Sla je mooi twee vliegen in 1 klap. En rustig drinken en een goede bodem voor de nacht zodat ze in iedergeval lekker doorslapen. Tenminste zo werkte het wel bij mijn dochter.
Succes ermee.
 
Terug
Bovenaan