verslikken

hi, ik geef mijn dochter af en toe een rijstwafeltje en dat ging prima. deze week is ze 2 keer bijna gestikt in een stukje. ik ben me rot geschrokken, ik blijf er altijd bijzitten gelukkig. ik heb met mijn vinger het stukje eruit gehaald en ze begon meteen over te geven. weet iemand hoe ik dit kan voorkomen?
durf het nu niet meer te geven.

een bange mama
 
Je kunt het niet voorkomen, daarom moet je er altijd bij blijven als je kleine kinderen iets eten. Ik heb wel veel negatieve verhalen gehoord over bambix koekjes, dat schijnen ware verslikkers te zijn.
 
Als je ze echt niet meer durft te geven kan je ze misschien wat voor weken dan zijn ze wat zachter en makkelijker door te slikken.

groetjes joyce mama van Mara
 
Mika kon zich ook altijd zo vreselijk verslikken in een rijstwafel of een liga. En nijntjeskoekjes helemaal, die verkrummelen zo. Cracottes (dat zijn crackers van Lu) gingen wel goed. (nu mag hij die niet meer ivm allergie, helaas)Langzaamaan wat andere dingen geprobeerd en dat ging opeens goed.
Ontbijtkoek hele kleine stukjes kun je ook proberen. Vinden ze ook zalig.
Maar schrikken is het wel.
Succes! Groetejs, Ingrid mama van Mika (bijna 10 maanden)
 
Ze zullen niet zo snel echt stikken hoor, ze zijn allen nog niet gewens aan die stukejes en gaan dan snel kokken, wat er altijd erg eng uitziet. Misschien kun je dan beter zelf de stukjes afbreken en steeds een piepklein stukje geven (en inderdaad eerst even voorweken) ipv een koekje in de hand geven. Ikzelf gaf mijn dochter eerst een broodkorst. Hier ben ik snel van teruggekomen. Daarna gaf ik kleine stukjes gedoopt in de melk. Nu is ze helemaal gewend en geef ik gewone droge stukjes en dat gaat prima.

Het hoort er allemaal bij en het kost je soms de helft van je leven, maar het komt echt goed!

Succes! Groetjes, Marieke
 
Wat de eesrte zin betreft zou je denken dat ik analfabeet be, maar dat valt best mee hoor! :))
allen=alleen
gewens=gewend
stukejes=stukjes
Maar waarschijnlijk had je dat zelf ook al bedacht!
 
ha ha ja natuurlijk!
bedankt voor jullie reacties! ik heb het vanmiddag geprobeerd met kleine stukjes en het ging goed. mijn zelfvertrouwen is weer wat opgekrikt. ik ben helemaal niet bang uitgevallen maar mijn dochter is mijn meest kostbare bezit en dat maakt je toch een ander mens.
groetjes
 
Terug
Bovenaan