verslikken......!!!!

A

Anoniem

Guest
Onze kleine meid, 11 mnd, "doet het' op alle fronten heel erg goed. lief , leuk, vrolijk en ondernemend kindje. Slaapt goed, speelt brabbelt, eet goed, lust alles etc etc. maaaaaaar: af en toe verslikt ze zich lelijk, in zoiets simples als een stukje banaan.....
Ze wordt dan in ene knalrood.....   en stil ..... ikke hartkloppingen en de adrenaline achter m'n oren...... pffff. Ik heb d'r al heel wat keren flink op de rug geklopt en met mijn vinger d'r keel leeg gemaakt......

Ze kan vlgs mij wel goed slikken goor; flessen en papflessen, soep en drinken gaan zonder problemen.

Iemand tips?! Ik hoor het graag. Voor nu druk ik iedereen (oppas en zo) op het hart dat ze haar NOOIT iets zonder toezicht moeten laten eten.

liefs Lidi

hoi,

verslikt jullie dochter zich alleen met banaan of ook met ander eten?
banaan is namelijk glad en kan snel in de keel schieten, misschien moet je daar even mee wachten of een beetje fijn prakken met een vork.

groetjes danielle

Ze verslikt zich ook wel eens in een stukje brood met korst; terwijl dat heus ook vaak goed gaat.

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik haar liever brood zonder korst geef; voor mijn eigen gemoedsrust..... maar ja, ze moet er toch ook weer wel mee oefenen om het te leren.....

Kan haar moeilijk tot d'r 18 e brood zonder korstjes geven......

dat heeft robin ook weleens gehad met het brood, hij verslikte zich altijd alleen als hij een stukje brood met korst kreeg  met de andere stukjes nooit geen last gehad!
soms dacht hij ook dat hij ze zonder te kauwen door kon slikken.
heb verder geen tips, maar als jij je beter voelt om brood zonder korst te geven, moet je dat gewoon doen hoor, dan probeer je over een tijdje weer eens met korst misschien dat het dan beter gaat.
ik heb bij robin, als ik brood ging smeren, altijd een korstje in de hand gegeven en vanaf die tijd ging het beter, en nu draait hij zijn hand er niet meer voor om!
sorry het is een heel verhaal geworden!!

groetjes danielle

Ik ken het, onze dochter doet het ook met regelmaat!
Ik denk dat ze dan gewoon te snel wilt eten, ze is ook zo'n goede eter en af en toe lijtk t wel dat ze een record sneleten neer wilt zetten!
Ik merk dat het meer gebeurd als ze moe is dus dan geef ik dr alleen nog maar hapklare stukjes en niets meer zelf in dr handje!

Liefs L81

hoi hoi

linsey had het ook regelmatig. en met name brood met korstjes of wat grotere stukken eten.
ik had ook het idee dat ze het erom deed hoor.
mijn moeder zei toen leg het eten eens voor in haar mond, want ze slikt alles zo door zonder te kauwen ( ik had dat dus niet in de gaten stom stom stom)
en sinds we dat doen heeft ze zich niet meer verslikt, en moet ze wel kauwen om het naar achteren te krijgen

groetjes danielle

hahaha, hier nog zo 1 hoor... en ze wéét dat ze moet kauwen.. maar soms heeft ze gewon zo een honger of idd moe... dat ze het maar zo probeert.
En ook een stille-stikker  je bent dus écht niet de enige.. als iemand me kan vertellen hoe ik het haar wijs kan maken; graag!!!

Groetjes Debby

Terug
Bovenaan