Verslikken

Hoi,

Ik was gestart met borstvoeding maar ben daar een paar dagen geleden mee gestopt omdat ik zo erge tepelkloven had dat de tranen over mijn wangen rolden bij het voeden. Ik ben nu alle voedingen af aan het kolven en dat bevalt prima. Ik heb dit voor mijn dochtertje ook gedaan en dat heb ik toen een half jaar volgehouden.

Het probleem is nu dat ik Nick dus de afgekolfde melk uit een flesje geef maar hij verslikt zich erg vaak. Ik heb eerst de Ýventfles met speen 1 geprobeerd en nu heeft hij de Dr. Brown fles.

Iemand tips of ervaringen hiermee en welke fles ik dan het beste kan gebruiken?
Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groetjes, Petra mama van Nick

even een korte reactie van mij.. (kom strax terug)

maar wij hebben hier altijd in het begin difrax gebruikt, dit zijn kleine flesjes en kleine speentjes.

groetjess

Simone

ik heb dus hetzelfde probleem met de aventfles, hij smeert er ook gigantisch mee. heb soms ook het idee dat de speen te groot is en te snel gaat voor hem. avent probeert met die grote speen de borst na te bootsen maar ik vind daar erg stug voor.
ik duik vandaag de drogiserij maar even in. ga me daar maar even goed verdiepen in welke flessen er tegenwoordig te koop zijn. ik denk zelf dat ik sowieso voor een kleinere speen ga waarschijnlijk dat het een difrax.

ben gisteren even aan het rondneuzen geweest op deze site. als je naar 0-1jaar gaat en dan onder het kopje voedingen staat een vraag over flessen. mischien dat je daar nog wat info weg kunt halen.

fijne dag nog allemaal!!

groetjes

Hoi,

Ik kom van het meiforum maar las je probleem. Ik heb zelfde gehad met de AVENT fles bij mijn eerste kindje. Ik gaf in het begin hierin ook afgekolfde melk. Overgestapt op de kromme fles van Difrax en toen veel minder last gehad. Je kunt de achterkant beetje opendraaien dan komt de melk minder snel. Mijn zoontje dronk zo snel/krachtig dat ik daarnaast ook vaak een keer of meer pauzeerde. Even tussendoor boertje laten en dan weer verder. Hij vond dat stoppen niet altijd leuk zoals je begrijpt, maar het was voor zijn eigen bestwil (anders verslikken, spugen en krampjes).
Ik ga deze keer weer proberen borstvoeding te geven, maar de kromme difraxfles heb ik alvast in huis gehaald voor de zekerheid.

Succes ermee!
Groet
Lies 38 wkn en 2 dgn  

ook onze dochter heeft problemen met de avent flessen, wij hadden zo een starterskit gekocht.
Ze dronk zo gretig/gulzig dat ze haar fles binnen 5 minuten al leeg had en had veel last van een onverzadigd gevoel en haar zuigbehoefte werd ook niet bevredigd.

Wij hadden een disneyfles gehad met een lange smalle speen en hier drinkt ze nu beter door. Af en toe proberen we ook een gaasje in de speen (op aanraden van de kraamzorg) zodat ze minder gulzig drinkt.

Het blijft uitzoeken wat het beste is voor je kind.

Onze dochter drinkt trouwens gewoon flesvoeding.

Ik hoor hier eigenlijk niet maar vind het altijd leuk om te neuzen welke baby's er geboren worden...

Bij ons was de dr. Brownfles ook een drama. Snel drinken, verslikken, spugen... We zijn overgestapt op de difraxfles speen s. en nu ze 9 maanden is, zijn we nog steeds klant van Difraxspullen.
Succes ermee!

Terug
Bovenaan