verslikken

als ik mijn dochtertje van 4 weken aanleg stroomd de melk er zo snel uit dat ze zich steeds verslikt..
Wat kan ik daaraan doen? Het is heel vervelend vor haar, en lastig voeden omdat ik haar steeds opnieuw aan moet leggen..

en welke flessen gebruiken jullie om haar ook te leren drinken uit een fles? De aventfles werkt bij haar echt helemaal niet.

Groetjes,
Liesje
 
Hoi Liesje,
Ik zou inderdaad ook proberen om eerst even af te kolfen. Hoeft echt niet lang, al is het maar 2 minuutjes, maar dan is de ergste druk er af en stroomt het allemaal wat minder hard.
En wat betreft de fles, wij hadden altijd difrax flessen met een kersspeen. Die schijnt veel op de tepel te lijken. Onze zoon deed dat prima. Ik zou gewoon wat verschillende flessen en spenen proberen. Wat ook een groot verschil kan maken is de grote van de speen. Van difrax heb je bijvoorbeeld S en M. Het gaat je in de speen van M is gewoon wat groter, dus daar komt meer tegelijk uit. Borstvoedingskinderen hebben vaak al veel kracht en zijn gewend dat er veel voeding te gelijk komt. Verder zou ik het rustig opbouwen en niet te veel dwingen.
Voor mij makkelijk praten, want onze kleine dronk eerst uit de fles, pas na 2,5 week dronk hij met behulp van een tepelhoedje uit de borst en pas vanaf 8 weken pakte hij goed de tepel, dus wij hebben omgekeerde volgorde gehad haha.
Heel veel succes!
Liefs,
Mar
 
Ik heb de madela calma fles gebruikt tijdens de bv periode. Toen ik over stapte op fv heb ik aventflessen gekocht. Ik gaf afgekolfde bv uit de calma en de fv uit de avent en heb dit zo een week af en opgebouwd.

Zou idd eerst even wat kolven of als je geen kolf heb kan je ook gewoon een beetje in je tepels knijpen en dan een doekje erbij. Maar zou toch liever een kolf aanschaffen als ik jou was, tis zo handig.
Ik heb de mini electric van madela gekocht 2de hands. hoef je alleen de opzet stukjes nieuw te kopen (bij thuiszorg winkel of prenetal) en dan heb je een prima kleine electrische kolf!

succes ermee!
 
De aventflessen heb ik ook geen goede ervaringen mee, maar heb verschillende geprobeerd en de difrax is wel aardig en de etos huismerk is mijn mening. Succes.
 
toen ik nog borstvoeding gaf en daarna over ging op de fles, had ik de tommee tippie. Die lijkt nl erg op een borst. Ik vond alleen wel dat de melk er daar te snel uitkwam, waardoor mijn zoontje de fles na 5 minuten al leeg had...
Nu gebruik ik de Avent en die gaat erg goed.
 
Om er voor te zorgen dat de melk niet zo snel stroomt en je kindje zich verslikt kun je ook op je rug gaan liggen als je voed. Het is ff lastig maar het werkt wel goed. Of je kunt eerst kolven.

Ik gebruik de Difrax flessen en ben daar tevreden over.
 
http://www.borstvoeding.com/kindjeaandeborst/kraamtijd/bn.html

http://www.borstvoeding.com/kindjeaandeborst/melkproductie/veelmelk.html

Goede site met veel antwoorden op je vraag! Even kijken op bovenstaande link.
Ik heb er ook veel aan gehad.
 
Terug
Bovenaan