Verstandskies laten trekken terwijl je misschien zwanger bent

<p>Hee hee, </p><p>Mijn NOD was gister en mijn test was zowel gister als vandaag negatief, maar ik ben nog niet ongesteld. De kans bestaat dat ik (hopelijk) zwanger ben. Morgen wordt mijn verstandskies verwijderd. Moet ik tegen mijn tandarts zeggen dat ik mogelijk zwanger ben? </p><p>Heeft iemand hier ervaring mee?</p>

Volgens mij kan dit geen kwaad hoor. Juist tijdens een zwangerschap spelen verstandskiezen vaak op. Ik ken meerdere mensen die ze hebben moeten laten trekken. Als je zo pril zwanger bent, is er nog geen bloedband met de embryo en komen stoffen dus niet via jou bij het kindje. Dat is pas vanaf zes weken het geval. Mogelijk dat je alleen paracetamol mag gebruiken en geen ibuprofen.

Dit kan gewoon inderdaad. Ik heb in mijn zwangerachap een flinke tandvlees behandeling gehad met verdoving. Dit kan verder niet kwaad voot je (eventuele) kindje

https://www.24baby.nl/zwanger/gezondheid/rontgenonderzoek-zwanger/ 
Via deze link vind je meer informatie. Aangezien je kaak een heel eind van de baarmoeder vandaan zit, zal het weinig kwaad kunnen, maar mijn eigen tandarts heeft bewust geen foto's gemaakt toen ik zwanger was. Dat was echter voor een check op gaatjes (dus niet noodzakelijk of urgent), bij het trekken van een verstandskies ligt dat mogelijk anders.

Dori Anne mijn tandarts nam het zekere voor onzekere en wou het tijdens de zwangerschap niet doen. maar opzich zou het moeten kunnen

Mijn tandarts maakte tijdens mijn zwangerschap ook geen rontgenfoto's. Ik zou het wel aangeven bij de tandarts, voor de zekerheid. Ik ga trouwens na mijn zwangerschap ineens best veel gaatjes in mijn gebit. Schijnt erbij te horen!  

Ik zou even van tevoren bellen, ze moeten dan waarschijnlijk een andere verdoving gebruiken. Zoiets uitstellen is waarschijnlijk ook geen mogelijkheid toch? Dan kun je weer ernstigere problemen krijgen! 

Terug
Bovenaan