Verstopping baby

<p>Vorige week zondag zijn we overgegaan op  combi voeding. Dus al 9 dagen. Ik gaf volledig borstvoeding maar heb een borstontsteking gehad waardoor minder melkproductie. Ik geef nog steeds borstvoeding maar paar keer per dag flesje kunstvoeding (hero1). Sinds die dag geeft hij mondjes terug. En 1 keer per dag ook echt overgeven. Hierbij heeft hij sinds 4/5 dagen buikkrampen en verstopping. Hij is aan het drukken maar krijgt er niets uit en huilt er erg bij. Hele dag onrustig dus slaapt ook minder. Kinderarts zei dat hij officiël 10 dagen niet hoeft te poepen. Maar dit kind heeft gwn pijn vind het echt zielig. Heb 2 dagen geleden olijfolie gegeven (theelepel) en de volgende dag had hij wel 1 keer gepoept maar daar is het bij gebleven. Nog steeds verstopping dus.</p><p>Is het dat hij moet wennen aan de kunstvoeding misschien? </p>

Ik zou even overleggen met een arts zeker omdat je ziet dat die er last van heeft. En laat je niet afwimpelen met 10 dagen niet poepen. Krampen en verstopping doet ontzettend veel pijn 

Mijn mannetje is sinds 2-8 volledig op kv over daarvoor 3 weken bv en kv gemend en daarvoor volledig bv.
sinds hij gemengde voeding kreeg werd ontlasting hier ook moeilijker, ong 3/4 dagen ertussen en ook zichtbaar persen en meer huilerig die dag. 
Iom cb moest ik afwachten tot 2 weken na de overgang op volledig kv als het dan nog moeizaam gaat en huilerig mocht ik iom de huisarts om lactulose vragen. 
Dat er meer dagen tussen zitten schijnt normaal te zijn bij een overgang. Hopelijk wordt het voor onze zoon ook wat gemakkelijker want het is zo zielig om te zien. 
Anders toch nog even telefonisch overleggen met cb of huisarts?

Hoi 
Mijn zoontje had t ook toen ik van bv naar kv ging. Ik heb eerst half om half in een fles gegeven. Dus kolven en aanvullen met kv. Mijn zoontje had bijna een week niet gepoept! 
Nu een aantal maanden verder is zijn stoelgang nog niet goed en geef ik hem op advies van het cb en huisarts lactulose. 

Succes!

Ook hier van bv elke luier vol naar fv en moeilijke ontlasting. Van kinderarts lactulose gekregen en 10ml per dag.. helaas moeten we dit blijven doen want iets anders helpt niet.

Soms denk k dat voetreflex massage helpt, maar blijf toch ook lactulose geven.
CB zegt dat t vaak beter gaat met vaste voeding dus we houden nog even vol

Hoi,
mijn dochter heeft dit ook gehad na het overstappen van borstvoeding naar flesvoeding. Wij hadden toen Ah biologische flesvoeding en ze kreeg kleipoep en soms een hard drolletje. Wij hebben toen besloten om over te stappen naar de kruidvat voeding en sindsdien is het helemaal over. Wel even paar daagjes last gehad van krampen vanwege het wennen. Kruidvat heeft ook extra care voeding, maar die maakte de poep heel dun bij onze meid en de normale kruidvatvoeding was dus voldoende. Geen harde poep meer voor onze meid. En nog een aanvulling olijfolie is volgens mij niet goed om te geven dus ik zou dan eerder 10 ml water bijvoegen per flesje. Olijfolie kan t volgens mij verergeren. 

Terug
Bovenaan