Verstopping door johannespitmeel?

Hallo,

Ik vroeg me af of de ontlasting ook dikker wordt als je johannespitmeel gebruikt. Ik ben nl. bv aan het afbouwen en mijn zoontje van 6 weken heeft minder poepluiers per dag en de ontlasting is dikker. Maar dat kan natuurlijk ook door de fv komen. (Ik zit nu op 3 flessen kv per dag met 7 voedingen) Heeft iemand hier ervaring mee?

hoi karin

ik heb een zoontje van 2 weken oud en omdat ie veel spugden gebruik ik ook
johannesbroodpitmeel.. de eerste dagen was de ontlasting wel dikker en nu is het goed..
denk dat het lichaampje er aan moet wenen geef het een paar dagen de tijd....
merk geen verschil bel dan het consultatieburo....

succes mandy en milan tim

Hoi. Ik gebruik ook jbpm en ik dacht ook dat de ontlasting dikker zou worden,klinkt wel logisch toch. Maar het klopt niet,het werkt juist laxerend. Ik denk dat het dus door de fv komt. Misschien een schepje jbpm  extra erbij doen (ik weet niet hoeveel schepjes jbpm je gebruikt?) Succes. Groetjes Mikkie.

Hallo Dames,

Ik las jullie verhaal en ik heb even een vraagje met welke voeding gebruiken jullie het johannes broodpitmeel?
Ik heb zelf nutrilon omneo omdat mijn zoontje ook best veel spuugt en moeite heeft met poepen maar ik kan niet echt zeggen dat het werkt.
Dus vandaar mijn vraag.
Alvast bedankt.

Grt miranda

Hoi miranda. Ik gebruik jbpm bij de borstvoeding (kolf ik af) misschien ligt het daar aan,maar ik las hier een tijdje terug dat het een beetje laxerend werkte,ik had ook die vraag gesteld omdat het voor mijn gevoel ook verdikkend zou moeten werken. Bij Teun werkt het iig een beetje laxerend. (of zouden het gewoon de spuitluiers zijn???)
Groetjes Mikkie.

Hoi Miranda,

Ook mijn zoontje spuugde heel veel. Ik gebruik nu gewoon Nutrilon.
En daar doe ik 2 schepjes jbpm bij.
Hij heeft flesjes van 150 cc.
In principe mag je 2 schepjes per 100 cc doen geloof ik.
Maar bij mij is 2 schepjes genoeg.

Gr. Mariska

Terug
Bovenaan