verstopping door nutriton??

Ons mannetje van 7weken krijgt sinds afgelopen donderdag nutriton door zn flesvoeding (verdikkingsmiddel) omdat hij zo spuugde. Alleen komt de ontlasting nu veel moeilijker, eerst echt elke dag, maar nu om de dag of soms zelfs 2 dagen niet. Kan dit kwaad??
gROETJES

Het is een bekende bijwerking van Nutriton. Sommige babies krijgen er heel dunne poep van, andere raken juist verstopt.
Je kunt eigenlijk het beste naar je kindje kijken om te bepalen of het kwaad kan. Eventueel een beetje spelen met de hoeveelheden die je toevoegt, om de goede mix van niet spugen en toch kunnen poepen te vinden.

Mijn zoon en dochtertje konden ook niet tegen Nutrilon. Wij zijn overgestapt van merk en dat hielp.
Is soms gewoon zoeken naar het merk melk dat bij jou kindje past.
Groetjes,
Ivy

NutriTon is iets dat je aan de voeding, afgekolfde melk of kunstvoeding toevoegt om het dikker te maken zodat een kindje minder spuugt.
Het is poeder van de carobboon, en staat ook wel bekend als johannesbroodpitmeel.

't Is dus iets anders als het merk kunstvoeding met een L er in.

Hoi,
Mijn kindje raakte ook verstopt van de johannesbroodpitmeel.
Maar ik weet niet welk merk voeding u gebruikt.
Maar nutrilon heeft ook nutrilon omneo. Dat is tegen licht spugen en zit geen johannesbroodpitmeel in. In friso comfort ook tegen spugen zit het wel in.
Hoe het met andere merken zit weet ik niet precies.
Maar staat vast op het pak.

Ik heb de hoeveelheden verminderd en nu gaat het prima.
Ik ben ook begonnen met een half schepje op een fles van 135 voeding en dan langzaam opbouwen tot ongeveer de helft van wat opo de verpakking staat.
Dit op aanraden van de kinderarts in het ziekenhuis.
Thomas en Sophie  krijgen nu 2 schepjes op een fles van 200 ml.
Ze krijgen overigens hypoallergeen van Nutrilon, vandaar dat we er Nutriton door doen voor het spugen.
Die andere van Nutrilon, die helpt tegen het spugen is niet hypoallergeen, vandaar.

Groetjes Patricia

mijn zoontje raakte ook verstopt door de nutriton, wilde eerst ook niet over op de omneo van nutrilon omdat hij ook hypoallergeen kreeg.
Gebruikte dan de druppeltjes kindicol van vsm, nu zit ik wel op omneo, ben langzaam overgegaan, eerst 5 schepjes hyp en 1   omneo en toen 4/2 toen, 3/3 enz.
gaat nu heel goed met hem, spuugt minder, poept makkelijk.
gr marina

Terug
Bovenaan