verstopping door overgang op flesvoeding

Mijn dochtertje van 2 maanden krijgt nu bijna volledige flesvoeding (nutrilon1), ik ben ben bijna klaar met afbouwen van bv.
Alleen nu heeft ze veel problemen met haar ontlasting, ze ligt soms uren wakker van de darmkrampjes en ligt veel te persen.
Mijn moeder adviseerde mij om een beetje zeep op de thermometer te doen en dat even (10sec) in haar anusje te stoppen. En hopla, na 1 minuut komt de ontlasting eruit.
Maar ja, ik doe dit nu al 3 dagen zo, omdat ik het elke keer zo zielig vind als ze ligt te persen en woelen in bed. Haar ontlasting is nog niet vanzelf eruit gekomen.
Zijn er meerdere die dit ook zo doen? Of hebben jullie tips tegen verstopping.
Ik geef ook sinds 3 dagen wat extra water.

 
Hi misschien is het een idee om over te stappen op omneo (voor verstopping), onze zoon had ook last van heeft 2 weken moeten wennen aan de omneo en sindsdien gaat het goed. LIJkt me niet goed om iedere keer de termomether in de anus te stoppen...
 
Sneu en zielig he als je je kindje zo moet zien.

Misschien is het idd beter om over te stappen naar omneo. Dat komt het meest overeen met borstvoeding qua verteren zeg maar het is lichtverteerbaar.

En probeer zo min mogelijk met de thermometer aan de slag te gaan. Dan kunnen de darmen lui worden. Wat je wel kan doen is de anus licht aanraken met de thermometer zonder naar binnen te gaan. Op die manier word de anus gestimuleerd en gaan kleintjes vaak vanzelf persen.

Verder kan je ook nog proberen om gekookt water te nemen (als je dat nog niet doet) en misschien 10cc extra water in de fles te doen.

Succes hopelijk heb je er wat aan en krijg je veel tips.
 
Wij zijn ook met de themometer bezig geweest tot de ha zei dat dat heel erg slecht is. Ze krijgen er luie darmen van en dan lukt het helemaal niet meer.
Daarna heb ik het alleen nog gedaan als hij 5 dagen niet had gepoept. En Omneo gegeven. Gelukkig hielp het en nadat hij 3 maanden was hoefde het helemaal niet meer.

Sterkte!
 
Terug
Bovenaan