verstopping na vaste voeding

<p>Hallo allemaal!</p><p>mijn babytje is 15 weken oud. Nu heb ik haar een aantal dagen geleden voor het eerst vaste voeding gegeven (aardappel en wortel) zij heeft nu wel een moeilijke stoelgang.. ik las dat dit door vaste voeding kan komen. Moet ik even stoppen met het geven van vaste voeding? Of gewoon doorgaan?</p><p>Ook vind ik het raar dat de osteopaat tegen mij zei dat je vanaf 12 weken al met vaste voeding mag beginnen en de kinderarts vond 15 weken zelfs aan de vroege kant.</p><p>En weten jullie ook met welke groenten ik het best kan beginnen? Van k&G heb ik een folder gekregen met verschillende groenten alleen nu las ik online dat bijvoorbeeld brocolli of aardappelen wel krampen en verstopping kan veroorzaken.</p><p> </p><p>graag tips!! :)</p><p> </p><p> </p>
 
Ze zeggen vanaf 4 maanden oefenhapjes en vele zweren bij de 6 maanden. Melk blijf nog langer de belangrijkste voedingsbron. Als je met groente begint dan zou ik zachte groente doen. De eerste keer 1 hapje dan 2 hapjes. Zo een beetje uitbreiden en de smaak een aantal dagen herhalen. 
Je kunt de gekookte/gestoomde groenten in een ijsklontjeshouder doen zo zijn je porties klein.
Met aardappel zou ik zelf echt wel even wachten. Hier pas met 7 maanden gedaan
 
Terug
Bovenaan