verstopping of reflux??

A

Anoniem

Guest
hee meiden..

wil allemaal nog niet echt lukken met onze noa..
zitten de hele tijd al te dubben met voeding en ze poept ook niet geweldig goed.
1 keer per 1a 2 dagen ontlasting.
gister naar de ha geweest en die denkt aan een verstopping hebben nu lactulose ervoor gekregen.
ze spuugt nu haar voeding dus ook omhoog, zeker 2 mondjes soms wel meer.
en vaak een uurtje of 2 later geeft ze maagzuur op en ruikt dan helemaal zuur uit haar mondje, echt zo vervelend.
ze slaapt ook erg onrustig en heeft haze slaapjes van een half uurtje en soms 10 minuten.
na elke voeding moet ze ook huilen en moet dan ook spugen.
ha wil dit nog afwachten en anders moet ze een reflux onderzoek hebben..
heeft iemand ervaring met mijn verhaal of herkent zijn of haar beebje hierin??

echt je word er moedeloos van..

liefs annelies mama van noa

Hoi Annelies,

Wat vervelend dat jullie nog steeds zo met Noa aan het tobben zijn.
Ik wil je graag een tip geven: Ga naar een kinderarts in het ziekenhuis!! Zeker nu je zo onzeker bent.

Mijn zoontje van bijna 12 weekjes heeft een Reflux.
Bij hem begon het met enorm spugen. In het begin iets meer dan een mondje, maar dat werd steeds erger! Op een gegeven moment was het gewoon projectielbraken wat hij deed (met golven terug spugen).   Ook bleef hij maar onrustig en huilen, vooral als hij plat lag.
Ik heb het hele verhaal op het forum gezet, onder het kopje: spugen, spugen, spugen... Quincy heeft een Reflux. Misschien dat je er iets aan hebt. Mijn ha dacht aanvankelijk ook aan een verstopping, maar toen de ontlasting weer normaal op gang was, bleef het spugen.

Nu krijgt Quincy door iedere fles Johannesbroodpitmeel en 2 keer per dag Zantac. Dat is een medicijn die ervoor zorgt dat het maagzuur word afgebroken, waardoor de slokdarm zijn rust kan krijgen, want die was bij hem beschadigd.

Ik hoop dat je er iets aan hebt!
Sterkte met je kleine meid, ik hoop dat het snel weer normaal is.

Liefs Mylène
mama van Brett (05-08-05) en Quincy (22-08-2008)

hee mylene...

ik heb dat verhaal idd al gelezen, en herken onze noa hier best wel in.
het erge is dat ze zo onrustig er van gaat slapen waarschijnlijk door de pijn.
ze geeft meestal 2 uurtjes later maagzuur op en dat doet haar gewoon zeer kan je echt zien aan haar..
ze heeft nu 2x 5 ml lactulose gehad en nog geen resultaat wat dat betreft.
het is echt zo moeilijk en weet soms ook echt even niet meer wat te doen.
gelukkig moet ik de ha weer bellen vanmiddag en zal ik goed aangeven wat er gaande is.
sliep jou beebje ook heel slecht daardoor??
ze slaapt nu gelukkig alweer een uurtje maar soms zijn het echt haze slaapjes van een half uurtje of 10 minuten..

Hoi Annelies!

Ik twijfel of ik dit zal schrijven want ik wil je niet gek maken voor nix...
Het KAN een darmprobleem zijn. Ik geloof dat t Hirschsprung heet (ik zal t opzoeken).
Je beschrijft de symptonen maar het kost veel onderzoeken om t vast te stellen. Het komt vrij veel voor. Dit is wat de kinderchirurg zei. De zenuwen van de darmen werken met een soort pompbeweging. Als ergens in de darmen een defectje zit niet genoeg/sterke beweging dan blijft de ontlasting zitten. Op een gegeven moment raak je 'vol' en ga je spugen want er kan niet meer bij.
Dit is bij Domenikos   het geval geweest. Z'n eerste 2 dagen. Veel onderzoeken in t AZ. Na 1 week kreeg hij een stoma. Als ie 5mnd is krijgt ie een biopsie via z'n kontje en dan wordt vastgesteld waar en hoeveel darm wordt verwijderd. En dan wordt alles normaal!!!
Door de stoma kan Domenikos dus normaal drinken en goed groeien. Ik heb geen poepluiers maar ca. 1x per dag een poepzakje...
Ik hoop dat je beebje een gewone verstopping heeft dat snel verholpen word.
Want zoals t nu gaat is ook niet fijn voor jullie allemaal. Trek een arts aan z'n arm!
Succes!!!!
groetjes,Priscilla

hier even een update van onze noa..
we zijn bij de kinderarts geweest door verwezen door de ha.
al met al is het gelukkig goed met onze meid en is ze super gezond.
ze krijgt wel fisio therapie omdat ze een voorkeurs houding heeft en voor haar onrust..
ook krijg ik een dieetiste aan huis die mij gaat helpen met een goede voeding voor noa omdat ik het zelf soms nioet meer weet wat ik nu moet hebben kwa voeding.
ik mag nu weer gewoon friso standaard geven, die omneo werkte bij haar niet goed en ik had het idee dat ze daar meer verstopt door raakt, maar er zullen wel meer zijn die dit beamen.
verder groeit ze super goed en ze is nu al 58cm en weegt 5120.
en 2 weken terug woog ze bij het cb 4870.
verder zei hij dat ze geen verstopping heeft en dat het niet erg is dat je baby eens in de 1a2 dagen poept..
ik moest dat maar een beetje loslaten zei hij..
en ik moet gewoon dat jbpm erbij doen voorhet evt. spugen.
en het is raar maar ze heeft vandaag al veel minder gespuugt!!!
dat zal je altijd zien.
ik hoop dat het hier bij blijft en dat de fysio helpt want daar kunnen ze ook onrustig van zijn zei de kinderarts.
hebben jullie ervaring met je baby die een voorkeurs houding aan neemt??
en wat doet een fysio allemaal hiermee??
krijg je dan oefeningen??

lieve groet annelies mama van noa

Annelies,

Fijn dat het voor je gevoel wat beter gaat. Het feit dat je er zelf ook wat rustiger op bent zal denk ik al heel veel goeds doen.

Hopelijk zit ze straks helemaal goed in haar vel en hoeft ze niet zo vaak meer te spugen!

Groetjes joyce

Hoi Hoi

Ik wou hier toch even op reageren want we hebben veel
overeenkomsten.
Mijn zoontje heeft ook een voorkeurs houding en spuugde
ook heel veel.
En na het geven van dat jbpm niet meer.
Ook krijgt hij fysio voor zijn voorkeurs houding.
Je krijgt inderdaad oefeningen die je dan thuis moet doen
Bijv. dat je hem/haar dan op de zij legt waar hij/zij moeite mee
heeft en dan langzaam de heupjes de andere kant op draaien en kijken
hoelang het hoofdje die kant op blijft kijken.

Bij ons gaat het in hele kleine stapjes vooruit.

Groetjes Ilona

Terug
Bovenaan